News image

ДСК и MoneyGram с услуга за превод на пари чрез мобилно устройство

Computerworld.bg 5 април 2016 г.

Констанца Кадънкова
Новото мобилно приложение DSK MoneyGram – уникална за България съвместна мобилна услуга за получаване и изпращане на парични преводи, представиха MoneyGram International и Банка ДСК на 5 април в София.
Адриан Спину, мениджър „Бизнес развитие“ на MoneyGram International за Румъния, Хърватия, Словения и България, и Васил Димитров, ръководител отдел електронно банкиране в Банка ДСК, разкриха подробности относно услугата.
„С новата услуга даваме на клиентите избор, обясни Адриан Спину – те могат все още да изпращат и получават пари на каса, или да прехвърля пари директно през мобилното устройство.“
Димитров посочи, че Банка ДСК и MoneyGram са партньори вече повече от 15 г.
„Това дългосрочно сътрудничество ни дава възможност да разработваме и предлагаме иновативни продукти. През 2014 г. пуснахме услугата Cash to ATM, посредством която наши картодържатели могат да достъпят наредените преводи директно на банкомат“, каза Васил Димитров.
DSK MoneyGram е мобилно приложение, което представлява уникална услуга за българския пазар на парични преводи, посочи Спину. То позволява на клиентите на Банка ДСК сигурно и бързо да извършват парични преводи в национален и международен мащаб, използвайки мобилните си устройства.
„За ползването на приложението е необходимо ползвателят да бъде клиент на Банка ДСК, регистрация в платформата за онлайн банкиране DSK Direct и да има разплащателна сметка в произволна валута в банката. Получаването на превода през мобилното приложение е безплатно за потребителя. За изпращането на преводи потребителят може да посочи произволна негова разплащателна сметка, от която да бъде наредена сумата, след което в рамките на 10 минути при агент на MoneyGram в чужбина тази сума да бъде получена. Преводите с DSK MoneyGram могат да бъдат извършени в рамките на десетина минути и за разлика от услугата на банкомат представляват двупосочна възможност – за получаване и за изпращане на превод“, заяви Димитров.
„Банка ДСК е първата, която ще предостави в Източна Европа превод на парични средства чрез мобилно устройство. ДСК е една от банките в Европа, която предлага мобилна MoneyGram услуга, без да използва услугите на местни или международни телеком оператори“, коментира Спину.
Мобилното приложение е интегрирано с всички останали електронни канали на Банка ДСК, което позволява сигурна и надеждна идентификация и удобни преводи 24 часа в денонощието, каза Димитров.
„Чрез това мобилно приложение Банка ДСК става единствената банка в България, която предлага едновременно и трите канали за работа с партньорите ни MoneyGram – Cash to Cash – за получаване на парични преводи в офис, Cash to ATM – за получаване на преводи на банкомат, и Cash to Mobile – услугата, която днес представяме“, подчерта Димитров.
България е най-големият получател на парични преводи в Европа. По данни на Световната банка, паричните преводи от чужбина за 2014 г. възлизат на 1,7 милиарда щатски долара, като само 140 милиона долара е сумата на изпратените от България парични средства. Най-активни коридори, изпращащи парични преводи към България, са Турция, Испания, Германия, както и САЩ, Великобритания, Италия и Гърция.
Боян Станев от Банка ДСК уточни, че комисионите, които взима MoneyGram, варират между 5 лева за България и 9 евро за международен превод. Сумата на комисионите е строго диференцирана в зависимост от сумата на превода и максималният размер на сумите, които могат да бъдат наредени, е в рамките на лимитите за България за касови преводи, които са левовата равностойност на 10 000 български лева, в двете различни от българския лев възможни валути за нареждане на преводи – евро и щатски долари.
Новото мобилно приложение DSK MoneyGram предоставя възможност на клиентите да пресметнат дължимите такси между съответните дестинации, да намират адреси и агенти на MoneyGram в различните държави, региони и градове, и да проследяват историята на получените и изпратените от тях парични преводи.
Към момента Банка ДСК обслужва над 3 милиона клиенти. Около половината от тях управляват разплащателна сметка, с която извършват ефективно разплащания, ползвайки банкова карта и други продукти. Клиентите с достъп до електронно банкиране като услуга надвишават 850 000. Това са и клиентите, които имат потенциала да достъпят и ползват новата услуга DSK MoneyGram, каза Васил Димитров.
Емил Христов, началник Управление „Банкови операции“, получи от името на Банка ДСК благодарствени плакети за цялостен принос и за дългогодишното съвместно сътрудничество от страна на MoneyGram.
MoneyGram и Банка ДСК представят услуга за изпращане на парични преводи директно чрез смартфон в България.

Още новини