Бисквитки (cookies) в сайта на Банка ДСК

Страницата на Банка ДСК използва бисквитки (cookies) за подобряване на нейната ефективност.

Продължавайки използването на сайта, Вие се съгласявате с "Политика за използване на бисквитки (cookies)" на интернет страницата на Банка ДСК - dskbank.bg.

Приемам

 
 
 

Всеки потребител на интернет портала ДСК Директ трябва да разполага информация, необходима за осигуряване на безопасността и минимизиране на рисковете, свързани с ползването на Интернет. По отношение на интернет портала ДСК Директ, Банка ДСК е взела допълнителни мерки, с цел да подсигури сигурността на потребителите. Въпреки това, Вашето съдействие е от съществено значение, за да бъдат минимизирани рисковете, с които е свързано използването на системата.

Защита на Вашия компютър

Използвайки ДСК Директ и Интернет като цяло, е необходимо да подхождате възможно най-предпазливо и внимателно, за да се предпазвате от вируси, опити за хакерски атаки или програми от типа „троянски кон” с помощта на файъруоли и антивирусен софтуер. Вирусите могат да повредят Вашият компютър, да унищожат данни или, в някои случаи, да изпратят лична информация или кодове, въведени по време на използването на системата, на неоторизирани лица.
Редовно обновявайте с налични пачове и ъпдейти вашата операционна система и браузър.
Банка ДСК няма как да предотврати нелегалното сваляне на програми на Вашия компютър. А оглед на факта, че такива програми могат да навредят на целостта на информацията или да предизвикат проблеми при ползването на ДСК Директ, Банка ДСК не носи отговорност за щети, които могат да възникнат като резултат от тях.
За ваша собствена защита препоръчваме да настроите защитата на данни на Вашия браузър на най-високото ниво, за да осигурите възможно най-висока степен на безопасност. Това означава, че докато използвате браузъра, програмата ще ви изпраща предупреждение преди да отворите съдържание, което може да предизвика вреди.

Потребителски идентификатори

Системата ви идентифицира посредством потребителско име и парола за ДСК Директ и е от изключителна важност да не позволявате достъп на никой друг до Вашите потребителски идентификатори. Препоръчваме ви редовно да сменяте паролата си (напр. на всеки 1-3 месеца).

Авторизационен код за потвърждаване на превод

С цел повишаване сигурността на Вашите средства Банка ДСК въведе допълнителна идентификация на клиентите при нареждане на превод по сметка на трето лице или покупка на ваучер за мобилен телефон – код за потвърждаване на превод при ползване цифров сертификат на Банка ДСК.
Ако ползвате цифров сертификат на Банка ДСК, при нареждане на превод към трети лица трябва да потвърдите допълнително нареждането чрез 10-цифрен код получен чрез безплатно SMS съобщение на номера, обявен за получаване на код при инсталиране на сертификата.
Така, в случай че някой по незаконен начин е придобил Вашите потребителски идентификатори и сертификат, не е възможно да извърши превод от Ваша сметка по сметка на трето лице или покупка на ваучер за мобилен телефон, тъй като за тази цел е необходимо да притежава и допълнителния SMS код, който Банката изпраща на Вашия мобилен номер. По този начин се осигурява по-високо ниво на сигурност.

Използване на ДСК Директ на публичен компютър

Опитайте максимално да избягвате използването на ДСК Директ в присъствието на други хора или на публични места (в интернет клубове или на компютри, използвани от други хора, освен Вас).

Изход от системата 

Важно е след като сте приключили с използването на ДСК Директ, да прекратите сесията, като натиснете бутона „Изход”,  а не просто да затворите прозореца на браузъра, за да сте сигурни, че защитената връзка, която е била създадена с логването ви в интернет портала, е прекъсната.
Ако използвате ДСК Директ от публичен компютър или в чуждо присъствие и са включени настройките за създаване или използване на temporary internet files при логването, Ви препоръчваме да изтриете съдържанието на папката Temporary Internet Files на браузъра. Изтриването може да става по различен начин в зависимост от браузъра, който използвате – за най-широко разпространените браузъри:

  • Internet Explorer 5.5: Изберете Tools / Internet options / Temporary Internet Files и кликнете Delete files.
  • Netscape 7.0: В прозореца Edit / Preferences изберете Advanced / Cache и кликнете Clear Memory Cache или Clear Disk Cache.
  • Opera 6.05: В прозореца File / Preferences изберете History and Cache и кликнете Disc cache Empty now.
  • Mozilla 1.3: В прозореца Edit / Preferences изберете Advanced / Cache и кликнете Clear Cache.

Когато достъпвате ДСК Директ от сигурен компютър не е от съществена важност да прилагате тези допълнителни предпазни мерки, мерките за сигурност, прилагани от Банката са достатъчни.

ФИШИНГ (PHISHING)

Онлайн фишингът  е начин потребителите на компютри да бъдат измамени така, че да разкрият своя лична или финансова информация в имейл съобщение или уеб сайт. Най-често онлайн фишингът започва с имейл, който изглежда като официално съобщение от надежден източник, например банка или фирма за кредитни карти. Съобщението може да изглежда легитимно и да съдържа запазените знаци на организацията, а имейл адресът да  наподобява този  на фирмата, от името на която се изпраща съобщението. В имейла получателите биват насочени към измамнически уеб сайт, където им се поисква да предоставят конфиденциални секретни данни, например име и парола за достъп до интернет банкиране, номер на банкова карта, CVV\CVC или др. След това тази информация може да се използва за кражба на самоличност и последваща финансова измама и щета.
Уважаеми клиенти, НЕ ПРЕДОСТАВЯЙТЕ конфиденциална информация, свързана с достъпа ви до интернет банкирането или Вашата банкова карта чрез интернет или телефон.
Тази информация не е необходима на Банката и няма да  бъде поискана от Вас при никакви обстоятелства.
За да се предпазите от подобен род измами, е необходимо да обръщате внимание на адреса на подателя.
Препоръчваме Ви да  инсталирате анти-фишинг филтри към използвания от Вас браузър.

ФАРМИНГ (PHARMING)

При този метод също се използват фалшиви уеб сайтове, но не се изпращат e-mail съобщения. Фармингът се осъществява чрез т.н. атака "DNS poisoning" или чрез промяна на "hosts" файла в компютъра на жертвата. По този начин се пренасочва трафика от определен уеб сайт към друг, който е негово копие и има за цел кражбата на секретна информация, като потребителско име, парола и др.
При "DNS poisoning” DNS сървърът преобразува адресите на уеб сайтовете, които пишете в адресната лента на уеб браузъра, в IP адреси. Например, когато напишете www.dskdirect.bg, компютърът Ви ще се обърне към DNS сървъра на Вашият интернет доставчик, за да научи IP адреса на сайта и да го отвори. Ако той бъде подменен с друг адрес, при изписването на www.dskdirect.bg, заявката ще бъде пренасочена към сървър съдържащ точно копие на сайта на Банката. Потребителят има вероятност да не разбере за измамата, защото е написал собственоръчно адреса на уебсайта.
При промяната на "hosts" файла в компютъра на жертвата зловредна програма би могла да модифицира файла и по този начин да бъде открадната ценна информация от жертвата.
За защита от подобен род атаки Ви препоръчваме поддържането на актуализиран антивирусен софтуер.

ВИШИНГ (VISHING)

Вариант на метода фишинг, при който имейлите съдържат телефонен номер, на който се препоръчва потребителите да се обадят, за да потвърдят потребителските си идентификатори или друга секретна информация.
В имейла може да се крие и вирус, чрез който измамникът заразява компютъра на жертвата и получава пълен достъп до данните, включително до банкови сертификати.
Важно!!! Банка ДСК по никакъв начин няма да поиска от Вас конфиденциална информация като потребителско име и парола за достъп до интернет банкиране или информация за банкова карта като: номер на карта, PIN на карта, дата на валидност или CVV/CVC.
Препоръчваме Ви при най-малко съмнение, че сте станали жертва на интернет измама, да уведомите незабавно Call Center на Банка ДСК на телефон 070010375 и да  поискате да Ви бъде блокиран потребителския профил за достъп до интернет банкиране или банковата Ви карта.