Банка ДСК осигурява на своите клиенти най-високо ниво на защита при онлайн разплащания с карти.
Когато пазаруваш при търговци, които участват в програмите за сигурни плащания VISA Secure и Mastercard ID Check, се изисква трансакциите да бъдат потвърждавани
двуфакторно, съгласно съвременните регулаторни изисквания.
Важно е да знаеш, че с твоята карта ще можеш да извършваш онлайн плащания и при търговци, които не са включени в програмите за сигурност на картовите организации.
Какви са методите, с които ще потвърждаваш плащанията си в интернет?
DSK mToken - мобилно приложение за потвърждаване на преводи наредени през интернет банкирането ДСК Директ и мобилното банкиране DSK Smart
Статичен ПИН код- в допълнение към 3-D
паролата. Той се създава от клиента за всяка банкова карта, а еднократната парола с получава чрез SMS, по време на плащането.
Колко ще струва?
Регистрирането на метод за потвърждаване на онлайн плащания с банкови карти (3-D парола в комбинация със статичен ПИН код и/или DSK mToken) е безплатно.
Какво трябва да направя?
За потвърждаване на плащания с банкови карти с DSK mToken:
Ако използваш мобилното приложение DSK mToken за потвърждаване на преводи в ДСК Директ и DSK Smart, можеш да го регистрираш и за потвърждаване на онлайн трансакции с карта. Опцията е достъпна през ДСК Директ >> Меню карти >> бутон
3-D парола, за всяка от банковите ти карти. Повече информация научи ТУК
За потвърждаване на плащания с 3-D парола и статичен ПИН код
Ако имаш заявено средство за подписване през ДСК Директ, можеш сам да регистрираш мобилен телефон, на който ще получиш временна парола за създаване на статичен ПИН код и на който щe получаваш еднократна 3-D парола за потвърждаване
на плащанията. Услугата е налична в ДСК Директ >> Меню карти >> бутон 3-D парола. Повече информация научи ТУК
Ако нямаш заявено средство за подписване през ДСК Директ, можеш да се регистрираш за услугата в удобен за теб банков офис.
При плащания до 30 евро не се изисква автентикация, но трансакции до посочения размер също ще се потвърждават двуфакторно (чрез DSK mToken или 3-D парола в комбинация със статичен ПИН код), в случай че:
търговецът е извън ЕИП – (Европейското Икономическо Пространство), или
сте извършили поредни плащания без двуфакторна идентификация, чиято обща стойност, включително стойността на текущото плащане, надвишава 100 EUR или валутната равностойност на тази сума.
Банката спазва общоприети добри практики за сигурност
С цел подобряване на защитата на обменяните и съхраняваните данни и чувствителна информация, свързани с банкови карти, както и постигане на единни критерии за сигурност на данни, Банка ДСК следва стандарти и общоприети
добри практики за осигуряване на информационна сигурност като ISO 27001/2/5, PCI DSS, COBIT, NIST, OWASP и други.
Банка ДСК използва система за наблюдение на картови трансакции с цел намаляване на риска от злоупотреби с банкови карти. В тази връзка е възможно служител на банката да се свърже с теб по телефон за потвърждение на трансакции, които са класифицирани от системата като съмнителни.
При такова обаждане ще бъдеш уведомен за трансакция (група трансакции) с данни за дата, час, вид и идентификация на устройството, от което е извършена и ще бъдеш помолен да потвърдиш знанието си за тази трансакция. В случай, че не разпознаеш тази трансакция банката ще блокира незабавно картата с цел предотвратяване на бъдещи трансакции с тази карта.
Виж повече информация
Сигурност за твоите онлайн плащания
Mожете да извършвате онлайн плащания и при търговци, които не са включени в програмите за сигурност на картовите организации;
С DSK mToken можете да потвърждавате трансакции само при търговци, които участват в програмите за сигурност Mastercard Identity Check и Visa Secure. Някои от търговците все още не са преминали към посочените програми, но изискват
допълнителна верификация на плащането. В тези случаи ще потвърждавате транзакциите си с еднократна 3-D парола, получаванa чрез sms и стаичен ПИН код.
Ако сте регистрирали по картата си и двата метода за потвърждаване на плащания в интернет (DSK mToken и статичен ПИН код в комбинация с 3-D парола) търговците, които са включени програмите Mastercard Identity Check и Visa Secure, ще изискват
потвърждаването на плащането да се извършва чрез DSKmToken.
За Ваше улеснение, ако пазарувате онлайн, при плащания до 30 EUR, не е необходимо допълнително потвърждаване на транзакцията. Условието е валидно само при търговци, които изискват двуфакторна идентификация (т.е. всички участници
в програмите за сигурност Mastercard Identity Check и Visa Secure). Ако покупката е на стойност до 30 EUR или валутната равностойност на тази сума, за да завършите плащането, следва единствено да въведете номера
на картата, срока ѝ на валидност и трицифрения код, отпечатан на гърба на картата.
Система за наблюдение на картови трансакции
Важно !!! При обаждане инициирано от банката, служителят е длъжен да се представи с имената си, длъжността си и телефон за връзка.
По никакъв начин няма да бъде поискана от клиента секретна информация, като ПИН, номер на банкова карта, срок на валидност, CVV\CVC.
Не предоставяй секретната информация, свързана с твоята карта (ПИН на картата, номер на банковата карта, срок на валидност или CVV\CVC) по телефон или друг начин, дори на лице представило се за служител на Банка ДСК. Тази информация на банката не ѝ е
необходима и служител на банката няма да поиска от теб тази информация при никакви обстоятелства.
Ако сме се свързали с теб на мобилен телефон, вероятно номерът, от който ще бъдеш потърсен е общ изходящ фирмен GSM номер (gateway), поради което няма да можеш да върнеш обаждане на същия номер.
За допълнителни въпроси можеш да се свържеш на телефона на Call Center на Банка ДСК 070010375 на цената на селищен разговор, където могат да потвърдят самоличността на служителя потърсил те по телефона, както и да те свържат с него или да инициират повторен
контакт с теб.
За да можем да се свържем с теб, молим да подаваш и актуализираш своите стационарни и мобилни телефони в базата данни на банката. Целта ни е да предпазим клиентите си от посегателства върху средствата им в банката.
Последни новини
Кампанията „Град като хората“ на Банка ДСК приключи, дарявайки София с красива нова стена
По случай Деня на София Банка ДСК подари на града красиво изрисувана стена, която да радва жителите и гостите на столицата. През пролетта банката стартира нов социално отговорен проект „Град като хората“, чиято цел е подобряване на градската среда. С тази инициатива банката привлича вниманието върху проблема с вандализма и грозните надписи, и облагородявайки кътче от столицата, показва, че сградите и стените на София могат да бъдат платна за красиво улично изкуство, т. нар. мюрал (от англ. mural) и това е артистичен начин за справяне с проблема.
Проектът „Град като хората“ се реализира в три етапа. По време на първия етап от Банка ДСК предизвикаха жителите и гостите на столицата да изпратят своето предложение за локация или постройка, която да претърпи артистичната трансформация. Сред десетките постъпили предложения бе избрано място – една от стените в подлеза на бул. „България“ и бул. „Акад. Иван Гешов“.
Във втория етап на кампанията, артистите от 140 идеи, заедно с помощта на посланиците на кампанията – Дивна, Елица Бехар и Наум Шопов, преобразиха избраната локация. Мюралът, който вече краси стената в столичния подлез, пресъздава по красив и цветен начин темата за приемствеността и толерантността между хората в града. Така, банката, артистите и посланиците застават зад идеята, че има красив начин да преобразим столицата ни, от това стените ѝ да изразяват реч на омраза, напомняйки на гражданите, че носим колективна отговорност за красотата на града ни.
„Като жител на града отскоро аз виждам София с други очи. Мога да погледна града отстрани и да забележа неща, които столичани може би не виждат. Едно такова нещо, което ми направи впечатление, бяха загрозените ѝ стени. Истински щастлив съм, че в Банка ДСК започнахме инициативата „Град като хората“, с която да привлечем общественото внимание върху „невидимия“ проблем с вандализма. Горд съм от красивия резултат, който постигнахме след месеци труд и отдаденост на каузата. С колегите вярваме, че София като град с традиции и свой собствен облик заслужава да бъде красива. Но за тази красота носим отговорност всички ние – нейните жители и гости.“, споделя Тамаш Хак-Ковач, главен изпълнителен директор на Банка ДСК.
Във финалния трети етап Банка ДСК представя завършения мюрал на всички гости и жители на София и ще отправи още едно предизвикателство към тях. Какво ще бъде то, ще научите съвсем скоро от страниците на банката в Инстаграм и Фейсбук.