Официални правила на “Потребителска кампания – „Спечели щастливи празници и страхотни награди с потребителски кредит”
Раздел 1. Организатор на кампанията и официални правила
Потребителска кампания – „Спечели щастливи празници и страхотни награди с потребителски кредит”“ („Кампанията“) се организира и провежда от „Банка ДСК“ АД, регистрирано в Търговския регистър на Република България под ЕИК 121830616, със седалище и адрес на управление – гр. София, ул. „Московска” 19 („Организатор”).
Настоящите официални правила са изготвени и публично оповестени към датата на започване на Кампанията и са свободно достъпни на интернет адрес: https://dskbank.bg/kredit през целия период на Кампанията.
Всеки участник в кампанията, следва да се запознае с настоящите Официални правила. Настоящите Официални правила уреждат реда и правилата на провеждане на Кампанията и участниците в нея са длъжни да ги спазват.
Организаторът си запазва правото да допълва или променя настоящите официални правила, като промените се оповестяват предварително на сайта https://dskbank.bg/kredit
Организаторът има право да прекрати Кампанията като обяви това на сайта https://dskbank.bg/kredit, в случай че настъпят форсмажорни обстоятелства или бъдат констатирани материални злоупотреби и/или нарушения на тези Официални правила. В тези случаи на участниците не се дължи компенсация.
Раздел 2. Териториален обхват на Кампанията
Кампанията се организира и провежда на територията на Република България.
Раздел 3. Период на Кампанията
Кампанията стартира на 01.12.2023 г. и ще продължи до 31.12.2023 г. включително.
Раздел 4. Право на участие
В Кампанията има право да участва всяко физическо лице, кoeто изпълнява следните условия („Участник”):
- спазва сроковете и условията на настоящите Правила;
- навършилo е 18 години към датата на кандидатстване за потребителския кредит;
- в периода 12.2023 – 31.12.2023 г. e кандидатствало за потребителски кредит от Банка ДСК онлайн през сайта dskbank.bg/kredit, през електронното Банкиране ДСК Директ, през мобилното банкиране DSK Smart и е усвоило кредита до 31.01.2024 (т.е. сметката, обслужваща кредита, е била заверена със сумата на кредита)
- заявило е участие в настоящата Кампания като е приело Правилата чрез поставяне на отметка в съответното квадратче при кандидатстването за кредит, или/и е направило регистрация на интернет адрес: https://dskbank.bg/kredit
- участниците, заявили кредит през електронното Банкиране ДСК Директ и през мобилното банкиране DSK Smart ще заявяват участието си на следната страница: https://dskbank.bg/promo-loans
От участие в настоящата кампанията се изключват стокови кредити, студентски кредити по реда на ЗКСД, кредити по обменни програми, кредити със специални условия за моряци, кредити за дентално лечение, бързи кредити и кредити овърдрафт.
Управителите и служителите на Организатора и всички свързани с тях дъщерни дружества или други лица, обвързани професионално с организацията на Кампанията, както и членове на техните семейства, нямат право да участват в Кампанията.
Раздел 5. Механизъм на кампанията
В периода на кампанията всеки Участник трябва да кандидатства онлайн през корпоративния сайт на Банка ДСК, през електронните канали ДСК Директ и DSK Smart за потребителски кредит над 20 000 лв. от Банка ДСК, да го е получил и да се е регистрирал за томболата на интернет адрес https://dskbank.bg/kredit със следните данни:
- Име и фамилия;
- Личен e-mail;
- Телефонен номер;
- ЕГН
С кандидатстване за потребителски кредит в срока по т.3, и усвояване на кредита до 31.01.2023 и регистрация за участие в томболата, съответното лице придобива качеството на участник в Кампанията („Участник“).
5.1. В томболата могат да участват всички лица, отговарящи на условията, посочени в т. 4 по-горе, които са:
5.1. с новоотпуснат и усвоен кредит в размер минимум 20 000 лв. и със срок на погасяване поне 18 месеца;
5.2. Всички останали параметри на кредитите (лихвен процент, такси и др.) са без значение за участието в томболата.
5.3. Изключения от участие:
5.3.1.В томболата не могат да участват лица, които са кандидатствали и са подписали договора си за кредит в посочения по-горе период, но кредитът им не е бил усвоен в този период.
5.3.2. Клиент, който към 14.02.2023 е упражнил правото си на отказ от кредита, погасил е кредита си изцяло предсрочно или е в просрочие, не може да участва в разпределението на наградите. Ако такъв клиент бъде изтеглен, то наградата се предоставя на първия, съответно на втория (и т.н.) по ред резервен участник от списъка с резервни печеливши.
5.3.3. Клиент, при който е настъпило застрахователно събитие (по линия на застраховка Живот или Безработица), има право да участва в разпределението на наградите. В случай, че такъв клиент бъде изтеглен, наградата се получава от него или от неговите наследници при спазване на изискванията, посочени в настоящите Правила, и при условие, че кредитът продължава да се обслужва редовно към датата на тегленето на наградите.
5.3.4. Клиент, който към момента на изтегляне на награда, е в просрочие по изтегления кредит, губи правото си на награда и тя се предоставя на първия по ред резервен печеливш участник.
- При завършване на регистрацията Участникът трябва да потвърди, че се е запознал и приема настоящите официални правила на Кампанията, потвърждавайки ги чрез поставяне на отметка в съответното квадратче. В случай че описаната отметка не бъде поставена, то регистрацията не може да бъде завършена, съответно лицето не може да бъде регистрирано като Участник в Кампанията.
Раздел 6. Описание на наградата
В рамките на кампанията ще бъдат раздадени следните награди:
- Една награда, включваща два продукта: Apple Watch S9 GPS 45mm Starlight Alu Case w Starlight Sport Band и Apple iPhone 15 Pro 128GB
- 4 отделни награди от Apple Watch S9 GPS 45mm Starlight Alu Case w Starlight Sport Band
- 4 отделни награди от Apple iPhone 15 Pro 128GB
Раздел 7. Определяне на печелившите
Печелившият ще бъде определян на случаен принцип чрез специализиран софтуер.
Тегленето на наградата ще се проведе в периода 15.02.2024 г. – 30.02.2024 г. в сградата на Организатора в гр. София, ул. Георги Бенковски 5. За резултатите от томболата се съставя констативен протокол, подписан от трима представителя на банката, организирали и присъствали на съответното теглене на печелившия. Ще бъдат изтеглени 9 печеливш участник и 5 резервни.
Имената на печелившия (име, фамилия) ще бъдат публикувани на сайта на банката.
Участникът, който спечели наградата, ще бъде информиран за това на телефонния номер, който е предоставил при кандидатстване за кредит на Банка ДСК или в попълнил във формата за регистрация: https://dskbank.bg/kredit
Организаторът има правото в рамките на 5 работни дни от изтеглянето на печелившия участник да извърши до 5 опита за връзка с него, като не е длъжен да извърши повече от 5 опита в същия срок.
Ако Организаторът не успее да се свърже с печелившия участник в рамките на 5 опита за връзка, наградата ще бъде връчена на резервен победител по същата процедура.
Съгласно Закона за данъците върху доходите на физическите лица (ЗДДФЛ) наградатаe облагаема с окончателен данък по реда чл. 38, ал. 14 от ЗДДФЛ, който ще бъде деклариран и внесен от Банка ДСК АД и за нейна сметка.
Във връзка с изискванията за предоставяне на информация по реда на чл. 73, ал. 1 от ЗДДФЛ, спечелилите наградите участници са длъжни да предоставят трите си имена и ЕГН на Банка ДСК.
Информация за Кампанията може да бъде получена на имейл call_center@dskbank.bg или чрез обаждане на телефон 0700 10 375/*2375 (Цена на обаждането според индивидуалния Ви тарифен план).
Раздел 8. Отговорност
Организаторът не носи отговорност за некоректни данни, предоставени от Участниците при кандидатстване за кредит и съответно при регистриране за участие в томболата.
Раздел 9. Значение на действията по регистрация в Кампанията
Чрез включването си в Кампанията по описания в настоящите правила начин, всеки Участник декларира, потвърждава и се съгласява за следното:
- Запознат е, приема и се задължава да спазва условията на настоящите правила на Кампанията;
- Отговаря на условията за участие в Кампанията, описани в РАЗДЕЛ 4 по-горе и е съгласен да участва доброволно в нея;
- Доброволно е предоставил на Организатора своите лични данни и данни за контакт включително: име и фамилия и ЕГН, имейл адрес и телефон за целите на провеждането на Кампанията и получаването на спечелените награди;
- Запознат е с разпоредбите за защита на личните данни на физическите лица по Закона за защита на личните данни и Общия регламент относно защитата на данните (ОРЗД) както и с факта, че “Банка ДСК” АД е Администратор на лични данни;
- Запознат е, че Организаторът спазва всички законови изисквания в областта на защитата на личните данни, събира, съхранява и обработва по смисъла на Закона за защита на личните данни и ОРЗД, в това число с автоматични средства описаните по-горе лични данни за целите на провеждането и администрирането на Кампанията;
- Няма да разкрива, освен в предвидените от закона случаи, пред трети лица информация за Организатора, станала му известна при или по повод участието му в Кампанията.
Раздел 10. Защита на личните данни
С настоящите Официални правила Организаторът информира участниците в Кампанията „Спечели щастливи празници и страхотни награди с потребителски кредит” относно необходимостта да обработва техни лични данни във връзка с провеждането на Кампанията и раздаване на наградата. Уведомлението дава информация и за обема, целите, правното основание, средствата, начините и сроковете за обработване на лични данни.
За целите на Кампанията ще бъдат обработени следните лични данни за лицата за постигане на следните цели:
- име, фамилия и ЕГН. Събират се и се обработват за целите на идентификация на Участниците в Кампанията, както и за деклариране и заплащане на дължимия данък при спечелване на награда;
- телефонен номер и личен e-mail. Събира се и се обработва за целите на уведомяване на печелившите участници от страна на Организатора;
Основание за обработката на предоставените данни са договорни отношения между Участника и „Банка ДСК“ АД, по-конкретно участие в Кампанията с очакване на насрещно предоставяне на награда, съгласно чл. 6, т. 1, буква „б“ от ОРЗД. Обработването на тези данни е необходимо условие за участие в Кампанията. При отказ да се предоставят описаните по-горе лични данни лицето не може да участва в Кампанията, тъй като няма да може да бъде идентифицирано като Участник и/или Печеливш в Кампанията.
Част от личните данни на Участниците, регистрирани за тегленето на наградата, а именно име и фамилия на печелившите, ще бъдат публикувани в страницата https://dskbank.bg/
Лица, на които могат да бъдат разкрити личните данни:
При спазване на изискванията на приложимото законодателство за защитата на лични данни, личните данни на Участниците, събрани за целите на Кампанията, могат да бъдат разкрити пред:
- Национална агенция за приходите – с оглед деклариране на предоставена награда на стойност надвишаваща 100 (сто) лв.;
- Sitefinity – система на Банка ДСК за управление на съдържанието – с оглед поддържане на лендинг страницата на кампанията, както и изтегляне на печелившите участници. При обработването на личните данни на участниците, Sitefinity ще действа като Обработващ лични данни от името на Банка ДСК;
- Име и фамилия на печелившите участници могат да бъдат качени на Интернет страницата на Банката.
Личните данни, събрани за целите на Кампанията, няма да бъдат разкривани на други лица.
Метод на събиране на данните
Организаторът ще обработва и използва само данни, които Участниците са предоставили доброволно. Това означава, че всеки Участник носи отговорност да не предоставя данни на трети лица в нарушение на техните права за защита на личните данни, тъй като Организаторът няма достъп до тези лица и няма практическа възможност да контролира дали Участниците предоставят данни на трети лица с тяхно знание и съгласие.
Ето защо, всяко лице носи пълна лична отговорност, ако предостави данни на трето лице без негово знание и/или без да получи съгласието му, включително по отношение на предоставените имена и телефонен номер.
Срок на съхранение на личните данни
Личните данни, предоставени от Участниците за целите на Кампанията, ще се съхраняват от Организатора за срок от 1 (един) месец след приключване на Кампанията. След изтичането му, всички събрани лични данни ще бъдат унищожени.
Независимо от горното, личните данни на спечелилите награди – име и ЕГН, ще бъдат обработвани и съхранявани от „Банка ДСК“ за срок от 11 години, съгласно задължението за съхранение на документи за данъчно-осигурителен контрол съгласно Данъчно-осигурителен процесуален кодекс.
Начин на съхранение
Организаторът съхранява личните данни за Участника в електронна форма. Организаторът съхранява и обработва личните данни на Участника в защитена среда. Обработването на лични данни може да включва събиране, записване, организиране, структуриране, съхранение, адаптиране или промяна, използване, подреждане или комбиниране, ограничаване, изтриване или унищожаване.
Организаторът разполага и поддържа режим за защита на личните данни, който осигурява ефективната и сигурна обработка на личните данни на Участника. Организаторът осигурява и поддържа подходящи технически и организационни мерки за защита на личните данни на Участника срещу неправомерен достъп или незаконосъобразно използване на личните данни и/или срещу тяхното инцидентно загубване, изменение, разкриване, достъп и/или повреждане или копиране. Тези мерки имат за цел да осигурят продължителна защита и неприкосновеност на личните данни.
Права на участниците във връзка със защитата на личните им данни
Съгласно приложимото законодателство, всеки Участник има следните права във връзка със защитата на своите лични данни:
- да отправи запитване до Организатора дали негови лични данни се обработват и да получи копие от обработваните лични данни, както и информация относно целта, за която се обработват, за какъв срок ще бъдат обработвани, на кого са разкрити или ще бъдат разкрити (право на достъп), съгласно чл. 15 от ОРЗД;
- да поиска корекция на неточност в Личните му данни или допълване на непълни негови Лични данни при допусната техническа грешка или неточност (право на коригиране) съгласно чл. 16 от ОРЗД;
- да поиска от Организатора да изтрие свързани с него Лични данни, за които не съществува законово основание за обработка, по отношение на които Участникът е оттеглил съгласието си за обработка или срещу чиято обработка изрично е възразил (право на изтриване, право „да бъдеш забравен“) съгласно чл. 17 от ОРЗД;
- да поиска от Организатора да ограничи обработката на Личните му данни (т.е. Личните данни да продължат да бъдат съхранявани от Организатора, без обаче да бъдат обработвани по друг начин), когато точността на Личните данни се оспорва от Участника, когато обработването е неправомерно или когато Организаторът не се нуждае повече от тях за целите на Кампанията, но Участникът изисква данните да бъдат съхранени с цел защита на негови правни претенции (право на ограничаване на обработването) съгласно чл. 18 от ОРЗД;
- да поиска от Организатора Личните данни, които го засягат, в структуриран, широко използван и пригоден за машинно четене формат (право на преносимост на данните), съгласно чл. 20 от ОРЗД;
- право на възражение съгласно чл. 21 от ОРЗД. Участникът има право по всяко време и на основания, свързани с неговата конкретна ситуация, да възрази срещу обработването на лични данни, отнасящи се до него; и
- право на жалба до Комисията за защита на личните данни в случай че счита, че е налице нарушение на приложимо законодателство за защита на Личните му данни, съгласно чл. 77 от ОРЗД.
Всеки Участник може да упражни посочените по-горе права, като изпрати искане до Организатора, чрез писмено заявление до адреса на Организатора, което следва да съдържа: име, имейл адрес, адрес за кореспонденция с Участника и други данни за идентифициране на съответния Участник, описание на искането и предпочитана форма за предоставяне на информацията. Заявлението следва да бъде подписано и да има дата на подаване.
Всеки Участник може да изиска анулирането на регистрацията и приключване на участието му в Кампанията във всеки един момент. За целта той трябва да изяви желанието си на адрес: call_center@dskbank.bg
При анулиране на регистрацията Организаторът незабавно преустановява обработването на личните данни на лицето за целите на Кампанията и ги унищожава събраните лични данни на съответния Участник.
За въпроси във връзка със защита на личните данни, моля обръщайте се към: DPO@dskbank.bg
Раздел 11. Приложимо право
Настоящите Официални правила се подчиняват и тълкуват в съответствие със законодателството на Република България.
Евентуалните спорове относно провеждането на Кампанията между Участници и Организатора се решават по доброволен път. Ако това е невъзможно, те ще бъдат отнасяни за разрешаване до компетентния съд съгласно разпоредбите на българското законодателство.
ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБРАБОТВАНЕТО НА ЛИЧНИ ДАННИ НА ФИЗИЧЕСКИ ЛИЦА ОТ „БАНКА ДСК“ АД
1.1 „Банка ДСК” АД е търговско дружество, регистрирано в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към Агенция по вписванията с ЕИК 121830616 със седалище и адрес на управление: гр. София, 1000, ул. „Московска” № 19. тел: *2375 / 0700 10 375; факс: (+359 2) 9076 499; e-mail: call_center@dskbank.bg; Интернет страница https://dskbank.bg
В качеството си на Администратор на лични данни, осъществява своята дейност при стриктно спазване на изискванията на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и Закона за защита на личните данни. Банка ДСК е част от OTP Group, предоставяща финансови услуги на територията на Централна и Източна Европа. Част от Групата в България са дружествата ДСК Родина, ДСК Транс Секюрити, ДСК Лизинг, ОТП Лизинг, ДСК Управление на активи, ДСК Дом, ДСК Турс, ОТП Факторинг България и ДСК Мобайл.
Данни за контакт с Длъжностно лице по защита на личните данни: e-mail: DPO@dskbank.bg.
1.2 Настоящата информация се прилага за обработване на лични данни на:
а) лица, които сключват с Банката договор за банково финансиране и/или договор за неговото обезпечаване (поръчителство, залог, ипотека), или които подават искане за сключване на такъв договор, както и лица, които получават персонализирани и неперсонализирани оферти;
б) лица, които сключват договор за продукт и/или услуга на Банката, различен от този по б. „а“, или които подават искане за сключване на такъв договор, вкл. искане за получаване на персонализирани и неперсонализирани оферти;
в) лица, които сключват с Банката договори с еднократно изпълнение, например по които се предоставят еднократни платежни услуги;
г) лица, които подават жалба/искане/предложение, без да са клиенти на Банката;
д) продавач на недвижим имот – при финансиране на купувача на имота, който ще бъде обезпечение по договора за кредит;
е) лица, чиито задължения към друг кредитор се рефинансират с кредит от Банката;
ж) лица, които са подали искане за проверка за наличие на задължения за местни данъци и такси;
з) наследници на лицата по горните точки;
и) представляващи лицата (физически и юридически) по горните точки;
2.1.1. Банка ДСК обработва следните лични данни и категории лични данни за лица в хипотезите на 1.2., от б. „в“ до „з“:
а) имена, идентификационен номер, дата и място на раждане, гражданство, вид, номер и копие на документ за самоличност;
б) данни за контакт, например: адреси, стационарен/мобилен телефон, електронна поща;
в) демографски характеристики, например: пол, възраст, местоживеене;
г) данни за физическата идентичност – лицеви изображения, глас, почеркови признаци.
д) данни за икономическото състояние, например наличие на кредитни задължения;
е) данъчна и осигурителна информация, например наличие на публични задължения и месторабота.
2.1.2. За лицата по т. 1.2. б. „а“ и „б“, освен данните по т. 2.1.1., Банката обработва и следните техни данни:
а) местоположение;
б) данни за месторабота, длъжност/професия;
в) данни за студент, например: учебно заведение, факултет, факултетен номер, професионално направление, специалност, курс, редовна/задочна форма на обучение;
г) данни за и от ползвани и отказани продукти/услуги на Банката, както и на трети лица, с които Банката има сключен договор;
д) за лица, които са заявили желание или ползват платежни услуги по предоставяне на информация за сметка и за иницииране на плащания - финансова информация за сметки, движения по сметки и наличности при други доставчици на платежни услуги.
2.2. За целите на банково финансиране, както и за директен маркетинг на продукти и услуги на Банката, освен данните по т. 2.1.1. и 2.1.2., Банка ДСК обработва и следните данни на физическите лица по т. 1.2. б. „а“ и „б“:
а) данни за икономическо състояние, с които Банка ДСК разполага във връзка с ползвани продукти и услуги на Банката, както и данни получени от информационните масиви на НОИ, ЦКР, НАП, /само при наличие на съгласие на клиента за това/ например: доходи, притежавано имущество, кредитна задлъжнялост; наличие на публични задължения;
б) данни за гражданско състояние, например: семейно положение, свързани лица.
2.3. За представляващите физически и юридически лица Банка ДСК обработва следните лични данни:
а) име и идентификационен номер;
б) дата и място на раждане, гражданство;
в) данни от документ за самоличност;
г) данни за контакт, например: адреси, стационарен/мобилен телефон, електронна поща;
д) местоположение;
е) данни за месторабота, длъжност/професия;
ж) данни за физическата идентичност – лицеви изображения, глас, почеркови признаци.
2.4. Банка ДСК обработва следните лични данни на действителните собственици на бизнес клиент: име, идентификационен номер, дата и място на раждане, гражданство, документ за самоличност, постоянен адрес.
3.1. Личните данни на физическите лица по т.1.2., б. „а“ ,„б“ и „з“ се обработват за целите на:
а) сключване с Банката и изпълнение на договор, по който физическото лице е страна/представляващ друго лице;
изпълнение на договор, по който Банката или физическото лице/представляваният встъпва/замества в правата и/или задълженията друго лице, както и за действия, предхождащи и обуславящи сключването на договор;
б) упражняване на законови права и задължения на Банката във връзка със сключването и изпълнението на договорите по б. „а“;
в) реализиране на права и интереси на Банката, които имат обосновано преимущество пред интересите на физическите лица, вкл. извършване на директен маркетинг и профилиране, чрез прочувания относно предлагани и/или ползвани продукти и услуги, както и чрез отправяне на предложения по телефон, поща или друг директен начин, на продукти и услуги на Банката, за които се приема, че клиентът би могъл да очаква предложения, отчитайки използваните от него продукти и услуги на Банката.
г) директен маркетинг за продукти и услуги на Банката, извън случаите на б. „в“, както и продукти и услуги на трети лица, вкл. Дъщерни дружества на Банката, предлагани от нея по силата на сключен с тези лица договор – само със съгласие на физическото лице.
д) автоматичен обмен на финансова информация по глава XVI, раздел IIIа от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс, като процесът включва автоматизирана обработка на лични данни, чрез прилагане на процедурите за комплексна проверка по ДОПК.
3.2. Във връзка със сключване на договор за банково финансиране и/или договор за неговото обезпечаване (поръчителство, залог, ипотека), освен за целите по т. 3.1., данните на лицата по т. 1.2. б. „а“, б. „б“ и б. „з“ се обработват и за целите на:
а) разглеждане на искане за ползване на финансиране, оценка на обезпечението, извършване на анализ на кредитоспособността, който включва, наред с други проверки, искането и получаването на данни от официални за страната регистри, като например регистри, поддържани от НОИ, ЦКР, НАП, от бази данни на Банката и др., и други подготвителни действия за сключване на договор за финансиране и договори за учредяване на обезпечения;
б) учредяване и подновяване на обезпеченията по договора;
в) сключване и поддържане на имуществена застраховка, когато се изисква такава, съгласно договора, или когато Банката по собствена преценка сключи застраховка на поетия риск.
3.3. Личните данни на представляващите по т. 1.2, б. „и“ се обработват за целите по т. 3.1., б. „а“, „б“ , „д“ , за реализиране на права и интереси на Банката, които имат обосновано преимущество пред интересите на физическите лица, а в случаите на сключване на договор за банково финансиране и/или договор за неговото обезпечаване (поръчителство, залог, ипотека) от името на представляваното лице - и за целите на:
а) разглеждане на искане за ползване на финансиране и други подготвителни действия за сключване на договор за финансиране и договори за учредяване на обезпечения;
б) учредяване и подновяване на обезпеченията по договора;
в) сключване и поддържане на имуществена застраховка, когато се изисква такава, съгласно договора, или когато Банката по собствена преценка сключи застраховка на поетия риск.
3.4. Банката обработва лични данни на физически лица по т.1.2., от б. „в“ до „ж“, за следните цели:
а) сключване и изпълнение на договор с Банката с еднократно изпълнение, по който физическото лице, за което се отнасят данните, е страна или е сключило в качеството на представляващ друго лице, вкл. за действия, предхождащи и обуславящи сключването на такъв договор;
б) извършване на подготвителни действия за сключване на договор за банково финансиране за рефинансиране на кредитни задължения на физическото лице, чиито данни се обработват;
в) изискване и получаване на данни от официални за страната регистри (напр. на НАП за наличие на публични задължения), отнасящи се до собственика на недвижим имот, например при финансиране на купувача на имота, като имотът ще бъде и обезпечение по договора за кредит;
г) проучване на поставени в жалба/искане/предложение въпроси и изготвяне на отговор;
д) изпълнение на законови права и задължения на Банката.
3.5. Личните данни на действителните собственици на бизнес клиент се обработват за целите на тяхната идентификация и прилагане на мерките срещу изпирането на пари и финансирането на тероризма, в изпълнение на законови задължения на Банката.
3.6. С цел охрана и при спазване на нормативните изисквания се извършва видеонаблюдение в поделенията.
- Обработването на личните данни се извършва на основание:
а) сключен договор с Банката или с трето лице, чрез Банката, по който физическото лице е страна или представляващ друго лице, вкл. за действия, предхождащи и обуславящи сключването на договор и предприети по искане на физическото лице; или
б) предоставено съгласие на физическото лице, или
в) реализиране на права и интереси на Банката, които имат обосновано преимущество пред интересите на физическите лица, или
г) изпълнение на законови задължения на Банката.
5.1. Личните данни на физическите лица по т. 1.2., б. „а“, б. „б“ и „з“ , както и данните на представляващи физически и юридически лица, събирани и обработвани от Банката, могат да бъдат предоставяни на следните категории получатели на лични данни:
а) лица, на които са възложени действия по изработване, печатане, комплектоване, доставка (вкл. чрез SMS/Viber съобщения или по електронен път) на писмена кореспонденция и/или информационни материали на Банката;
б) лица, на които са възложени действия по издаване на банкови карти;
в) лица, с които Банката е сключила договор за съвместно създаване и обслужване на продукти и/или предоставяне на
услуги;
г) лица, чиито услуги Банката използва при предоставяне на инвестиционни и допълнителни услуги на клиенти;
д) лица и институции, с които Банката е сключила договор за гарантиране на портфейли от кредити и/или отделни кредити на клиенти;
е) лица, на които е възложено по силата на договор с Банката да й оказват съдействие във връзка с управлението и събирането на вземанията й;
ж) лица, на които Банката предлага да продаде вземанията си;
з) лица, на които Банката е възложила да връчва уведомления за предсрочна изискуемост по договори за кредит или друга форма на финансиране (напр. нотариуси, ЧСИ);
и) външни контактни центрове;
й) търговци, които по силата на договор с Банката посредничат при предоставянето на кредитни или други банкови продукти и услуги;
к) други дружества от корпоративната група, към която Банката принадлежи (OTP Group), ако е необходимо за целите на вземане на решение, администриране и контрол във връзка с предоставянето и изпълнението на услугите, предлагани от Банката, или дружествата;
л) лица, на които във връзка с обработването за посочените в т. 3 цели, Банката е възложила обработването на личните данни по организационни причини, различни от посочените по-горе, например: разработване и поддръжка на системи на Банката; съхранение на данните; контрол на достъпа до помещенията на Банката и др;
м) органи, институции, регулирани пазари, на които Банката е член, както и други лица - във връзка с реализиране и защита правата и интересите на Банката или, на които Банката е длъжна да предостави лични данни по силата на законова разпоредба;
н) платежни организации и системи, обслужващи безналични плащания и преводи, включително и с платежни инструменти;
о) на доставчици на платежни услуги по предоставяне на информация по сметка, доставчици на платежни услуги по иницииране на плащания и доставчици, предоставящи платежна услуга по потвърждение за наличие на средства при използване на платежен инструмент, които се интегрират към системите на Банката по предвидения законов ред за това;
п) застрахователи, с които Банката има сключен договор, и техни партньори с цел сключване, поддържане и реализиране на имуществена застраховка, както и лица, на които Банката възлага оценка на обезпечения.
5.2.1. Личните данни на лицата по т. 1.2., от б. „в“ до „ж“, събирани и обработвани от Банката, могат да бъдат предоставяни на следните категории получатели на лични данни:
а) органи, институции, регулирани пазари, на които Банката е член, както и други лица - във връзка с реализиране и защита на права и интереси на Банката (напр. помирителни комисии, съд) или, на които Банката е длъжна да предостави лични данни по силата на законова разпоредба;
б) лица, на които са възложени действия по изработване, печатане, комплектоване, доставка (вкл. чрез SMS/Viber съобщения или по електронен път) на писмена кореспонденция;
в) външни контактни центрове;
г) други дружества от корпоративната група, към която Банката принадлежи (OTP Group), ако е необходимо за целите на вземане на решение, администриране и контрол във връзка с предоставянето и изпълнението на услугите, предлагани от Банката, или дружествата;
д) платежни организации и системи, обслужващи безналични плащания и преводи, включително и с платежни инструменти;
e) лица, на които Банката възлага извършването на оценки на недвижими имоти.
5.2.2. В зависимост от конкретната хипотеза, личните данни на физическите лица по т. 1.2., от б. „в“ до „з“ могат да бъдат предоставени на Банка ДСК от самите субекти на данни или чрез следните групи трети лица:
a) личните данни на физическите лица, чиито задължения ще бъдат рефинансирани, се получават чрез кредитоискателя, от кредитора на лицата;
б) личните данни на физическите лица, получатели на средства в Банката (напр. при изплащане на дивиденти, аренди, обезщетения и др.), се получават от наредителя на превода, с който Банката е в договорни отношения за предоставяне на услуги, свързани с изплащане на дължими суми на получателя;
в) личните данни на наследници на клиенти на Банката могат да бъдат получени от други наследници, нотариуси, изпълнители на завещания, органи ангажирани със събирането на вземания на банката в рамките на техните законови правомощия;
г) личните данни на физическите лица по т. 1.2., б. „и“ могат да бъдат получени от институции или юридически лица, предлагащи достъп до публично достъпни регистри като Търговски регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел и други подобни.
6. За целите на преценяване от Банката на възможностите за ползване на продукти и услуги на Банката, личните данни на лицата могат да бъдат предмет на автоматизирана обработка, в резултат на която се взема автоматизирано решение. Автоматизираната обработка е и начин за оценка на кредитоспособността на лицата. Тя включва извършване на различни проверки, включително в официални за страната регистри, както и бази данни на Банката, които, на база предварително зададени критерии, водят до положително или отрицателно решение за ползване на банков продукт или услуга. Този тип обработване на данните е необходимо и за целите за изготвяне на маркетингови оферти за ползване на банкови продукти.
Лични данни на лицата могат да бъдат предмет на автоматизирана обработка и във връзка с прилагането на мерки
срещу изпиране на пари и финансиране на тероризъм. Този тип обработване е необходим за спазване на изискванията на приложимото законодателство в тази област и води до вземане на решение за встъпване или прекратяване на делови взаимоотношения и предотвратяване на измами.
При приложено автоматизирано вземане на решение, лицата по т. 1.2., б. „а“ и б. „б“ имат право да изразят гледната си точка по решението, да го оспорят, както и да поискат човешка намеса в процеса по вземане на решение.
7.1. Предоставянето на личните данни е доброволно, когато тези данни са необходими за сключването на договор с Банката. В случай че данните не бъдат предоставени, Банката няма да бъде в състояние да предостави продукт или услуга. При вече установени търговски или професионални отношения с Банката, предоставянето на лични данни може да представлява договорно или законово изискване. В тези случаи непредоставянето на данните може да доведе до прекратяване на сключения договор или на установените търговски отношения.
Последиците от непредоставяне на съгласие са посочени в документа, в който се дава съгласието или се посочват изрично от Банката преди даване на съгласието.
7.2. Банката не разглежда анонимни жалби/искания/предложения.
8.1. Субектите на данни имат право на достъп, право да поискат коригиране, изтриване или ограничаване обработването на отнасящите се до тях и обработвани от Банката лични данни.
8.2. Субектите на данни имат право да получат данните от Банката във вида и по начина, определени в закона и да ги прехвърлят на друг администратор. Субектите на данни имат право да поискат от Банката пряко да прехвърли данните им на друг администратор, когато това е технически осъществимо.
8.3. Субектите на данни, чиито лични данни се обработват, могат по всяко време да възразят срещу обработването на данните им, когато се обработват на основание реализиране на права и интереси на Банката, които имат обосновано преимущество пред интересите на физическите лица, или за целите на директния маркетинг, както и да оттеглят дадените от тях съгласия, по един от следните начини:
1. Чрез обаждане на тел. 0700 10 375
2. Чрез изпращане на e-mail: call_center@dskbank.bg
3. Във всяко едно поделение на Банката.
Оттеглянето на даденото съгласие не засяга законосъобразността на обработването на личните данни преди оттеглянето. Въпреки оттегляне на съгласието, личните данни могат да бъдат обработвани от Банката за други цели, ако е налице основание за обработване на данните по т. 4, различно от съгласието.
8.4. Физическите лица могат да упражнят правата си на посочените в т. 1. (Длъжностно лице по защита на личните данни) и т. 8.3. адреси и телефони за кореспонденция след надлежна идентификация.
9. Физическите лица могат да упражнят правото си на жалба до Комисията за защита на личните данни, която е надзорен орган в областта на защитата на лични данни.
Комисия за защита на личните данни:
Адрес: София 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2
Електронна поща: kzld@cpdp.bg
Интернет страница: www.cpdp.bg
10. Банка ДСК съхранява събраните лични данни в следните срокове:
а) когато данните се обработват на основание искане за ползване на продукт/услуга - за максимален срок до три месеца от подаване на искането за сключване на договор, ако искането не бъде одобрено;
б) когато данните се обработват на основание сключен договор - за срок от 5 г. от началото на календарната година, следваща годината на прекратяването на отношенията; при прехвърляне на вземане – 5 г. след погасяването на вземането към цесионера, но не по-рано от 5 г. от окончателно приключване на всички съдебни производства, свързани с него; 5 г. от началото на календарната година, следваща годината на прекратяването на отношенията между Банката и купувача на недвижимия имот - в случаите на обработване данните на продавач на недвижим имот;
в) когато данните се обработват на основание получено съгласие - до оттегляне на съгласието;
г) когато данните се обработват за реализиране на права и интереси на Банката, които имат обосновано преимущество пред интересите на физическите лица – до погасяване на правото и/или отпадане на интереса;
д) срок от 5 г. след предоставяне на съответната еднократна услуга;
е) срок от 3 г. след изготвяне на отговор на подадени жалба/искане/предложение;
ж) срок от 5 г. от началото на календарната година, следваща годината на прекратяването на отношенията между Банката и лицето, което е рефинансирало чуждо кредитно задължение - в случаите на обработване на данните на физически лица, чиито кредитни задължения са били рефинансирани;
з) максимален срок от 6 години за записи на разговори с Контактен център;
и) срок от 2 месеца за записи от осъществено видеонаблюдение.
След изтичане на посочените срокове, ако не е налице друго основание за обработване на данните, те ще бъдат изтрити. С цел получаване и анализиране на информация, свързана с ползвани продукти и услуги, както и подобряване на обслужването, Банката може да изтрие само част от данните. В тези случаи тя продължава да съхранява такава част от данните, която не позволява физическите лица да могат да бъдат последващо идентифицирани.
Актуализирана на: 19.07.2021 г.
Условия за предоставяне на финансови услуги от разстояние
„Банка ДСК” АД е търговско дружество, регистрирано в Търговския регистър и регистъра за ЮЛНЦ към Агенция по вписванията с ЕИК 121830616. Седалище и адрес на управление: гр. София, ул. „Московска” №19. тел: 0700 10 375, факс: (02) 980 64 77; e-mail: call_center@dskbank.bg; BIC/SWIFT: STSABGSF.
„Банка ДСК” АД извършва банкова дейност въз основа на лиценз № Б 03, издаден от Българска народна банка, с адрес: гр. София, пл. "Княз Александър І" №1, която осъществява надзор върху дейността. „Банка ДСК“ АД извършва дейност по инвестиционно посредничество въз основа на решение № РГ-03-193 на Държавната комисия по ценни книжа, понастоящем Комисия за финансов надзор (КФН), с адрес: гр. София, ул. „Будапеща“ № 16, която осъществява надзор върху дейността.
Общото работно време за Банката с клиенти в официални за страната работни дни е от 8:00 до 17:00 ч.
- Сключване на договор за предоставяне на финансови услуги от разстояние
- Банка ДСК сключва със свои клиенти - физически лица следните видове договори за предоставяне на финансови услуги от разстояние: Откриване и обслужване на разплащателна сметка в BGN, USD или EUR; Издаване и обслужване на дебитна карта, на Виртуална карта, на допълнителна кредитна карта; Кредити за текущо потребление; Достъп до електронни канали; Търговия с дялове на инвестиционни фондове.
- Преди подписването на някой от договорите по т.1 Банката предоставя на клиента дължимите по закон документи за съответния договор, с които Клиентът трябва да се запознае. Съгласието си с документите Клиентът отбелязва чрез маркиране на съответно обозначено място и/или чрез подписване с електронен подпис.
- Предоставената от Банката преддоговорна информация е валидна към датата на предоставянето ѝ. Параметрите на услугите, начинът на предоставянето им и дължимите от Клиента такси и комисиони за тях са описани в предоставената му преддоговорна информация за съответния вид услуга. Актуалните Общи условия за съответния продукт/услуга, Тарифа на „Банка ДСК“ АД, както и информация относно обработването на лични данни на физически лица от „Банка ДСК“ АД, могат да бъдат намерени на интернет страницата www.dskbank.bg и във всяко едно поделение на Банката. Клиентът не заплаща други допълнителни разходи, свързани с конкретния договор за услуга, сключен от разстояние.
- Договорите по т. 1 са договори при общи условия, като договорите, ведно с общите условия към тях и всички други свързани с договорите документи, се подписват от Клиента с електронен подпис по смисъла на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги.
5. Договорът за избраната от Клиента услуга се смята за сключен след подписването му от страна на Клиента и Банката. Предоставянето на съответната услуга е възможно само след сключване на договора съгласно предходното изречение.
Договорът, заедно с всички свързани с него документи, подписани от Клиента и/или Банката, са достъпни за Клиента в непроменяем вид за преглед, изтегляне и печат.
6. Потребителят има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения договор от разстояние по т. 1 (с изключение на договора за търговия с дялове на инвестиционни фондове) в срок до 14 дни, считано от датата на сключване на договора. Правото на отказ се смята за упражнено, при условие че Клиентът (лично или чрез нарочно упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице) подаде писмено уведомление за това до Банката преди изтичане на 14- дневния срок на хартиен носител във всяко поделение на Банката.
6.1. В 7- дневен срок от подаване на уведомлението Клиентът дължи заплащане на таксите, комисионните и други разходи за всички използвани от него услуги по договора, които са му предоставени преди изтичането на срока за упражняване на правото на отказ, въз основа на изрично предоставеното му съгласие с приемането на тези Условия, включително месечни такси за обслужване на банкови сметки, такси за издаване на банкова карта и такси за изпълнени платежни операции.
6.2. В 30- дневен срок от изпращане на уведомлението за упражняване правото на отказ Клиентът дължи връщане на усвоения кредит, респективно - кредитен лимит чрез допълнителна кредитна карта и заплащане на договорената лихва и другите разходи, при условията на сключените договори за предоставяне на кредит за текущо потребление, респективно за издаване и обслужване на кредитна карта с револвиращ кредит. Правото се упражнява по реда и при условията, посочени в Общите условия за съответния вид кредит.
6.3. Когато Клиентът упражни правото си на отказ от сключен договор или допълнително споразумение за издаване на банкова карта и ако е получил картата, трябва да върне пластиката при подаване на съответното уведомление за прекратяване на договор в срока по т.6.1.
II. Подаване на електронни искания за ползване на кредитни продукти
7. Банка ДСК приема искания в електронен вид за ползване на кредитни продукти. Въз основа на получено искане и посочените в него данни Банката може да даде предварително одобрение или отказ за предоставяне на искания кредитен продукт. Заявените продукти могат да се ползват само след подписване на съответните договори. Електронното искане има срок на валидност 14 календарни дни от дата на подаването.
8. Предварителното одобрение за предоставяне на кредитен продукт е неангажиращо за Банката и няма характер на оферта. Когато искането е подадено през Интернет страницата на Банката или през електронните й канали, валидността на одобрението е 30 календарни дни от датата, на която Клиентът е бил уведомен за него, а когато е през платформата ДСК Хоум – 3 месеца. Ако последният ден от срока е неработен, то за краен срок се приема първият следващ работен ден. Сключването на договор за кредит за одобрения кредитен продукт може да бъде извършено в рамките на посочения срок. Банката предоставя дължимата по закон преддоговорна информация преди сключване на съответния договор за кредит.
- При заявено желание за ползване на кредит чрез банкова карта, картата ще може да се получи в заявен от Клиента банков офис след подписване на договора за нейното издаване и обслужване.
- При отказ за предоставяне на кредит, включително когато отказът е на база резултати от извършена проверка в Централния кредитен регистър или в друга база данни, информация за това ще бъде получена на посочен от Клиента телефонен номер, e-mail адрес и/или в регистрирания профил в Кредитния портал на Банката (при искане, подадено през онлайн платформата ДСК Хоум).
- С приемане на настоящите Условия Клиентът заявява, че е информиран, че за срока на валидност на подаденото по електронен път искане Банката обработва личните му данни с цел подготвителни действия за сключване на договор за кредит. След изтичане на този срок и, в случай че не е подписан договор, и не е налице друго основание за обработване на данните, те ще бъдат изтрити.
- Приложимо към отношенията, установявани между Клиента и Банката преди сключването от разстояние на договора за съответния вид услуга съгласно т. I или т. II., е относимото българско банково и общо законодателство, а спорове във връзка с тези отношения се разрешават от компетентния български съд.