
Създаване на статичен ПИН код
Новият стандарт за сигурни плащания в интернет
С цел гарантиране на сигурността при онлайн плащания с дебитни и кредитни карти за потвърждаване на плащания в интернет, Банка ДСК изисква използването на статичен ПИН код и еднократен SMS код, получавана чрез SMS. Плащанията при търговци, които участват в програмите за сигурни плащания на картовите организации, се потвърждават чрез въвеждане на SMS код и на статичен ПИН код.

За да създадеш статичен ПИН код, трябва да имаш активен достъп до онлайн банкирането ДСК Директ. Виж какво е активно банкиране и как да го активираш.
За да създадеш статичен ПИН следвай стъпките
Как ще потвърждаваш плащанията си в интернет?
Избери стоката/услугата и въведи данни за картата, които търговецът изисква;
Потвърди плащането на екрана с логото на Банка ДСК и логото на картовата организация, като въведеш еднократната 3-D парола и статичния си ПИН код.
Често задавани въпроси за статичен ПИН и 3D парола
Да, необходимо е да регистрираш всяка твоя карта през ДСК Директ или в офис на банката. След това изпълни стъпките от 2 до 5 в указанията по-горе, за да създадеш статичен ПИН код за всяка карта.
Да, ако търговецът не участва в програмите за сигурни плащания на Visa и Mastercard. Не забравяй, че потвърждаването на онлайн плащания чрез комбинация от статичен ПИН и 3D парола, дава допълнителна сигурност и контрол на онлайн плащанията. В случай че търговецът е включен в програмите за картова сигурност, плащания с карти без статичен ПИН код и 3D парола ще бъдат отказани.
Временната парола е с валидност 90 дни. Ако през този период не създадеш статичен ПИН код към еднократната 3D парола, трябва да заявиш нова временна парола. Това става, като се свържеш с нашия Контактен център на тел. 0700 10 375 / *2375 или през ДСК Директ.
Можеш да заявиш нова временна парола, която отново ще получиш чрез SMS, през един от следните канали:
- ДСК Директ;
- Контактен център на тел. 0700 10 375 / *2375;
- Офис на банката.
След като получите SMS с паролата, е необходимо да изпълниш стъпките от 2 до 5 в указанията по-горе.
Можеш да заявиш нова временна парола, която отново ще получите чрез SMS, през един от следните канали:
- ДСК Директ;
- Контактен център на тел. 0700 10 375 / *2375;
- Офис на банката.
След като получиш SMS с паролата, е необходимо да изпълниш стъпките от 2 до 5 в указанията по-горе.
Можеш да заявиш нова временна парола. Ще я получиш чрез SMS, през един от следните канали:
- ДСК Директ;
- Контактен център на тел. 0700 10 375 / *2375;
- Офис на банката.
След като получиш SMS с паролата, е необходимо да изпълниш стъпките от 2 до 5 в указанията по-горе.
Код 02. Грешка при въвеждане на паролата.
Причина за появата на грешката: Въвеждаш грешно временната парола, получена с SMS от Банка ДСК, за създаване на статичен ПИН код по твоята карта.
Какво да направя? Трябва да въведеш вярно временната парола. При 5 поредни грешки, паролата се блокира. Ако не помниш паролата или си изтрил съобщението от Банка ДСК, е необходимо да се свържеш с Контактен Център на тел. 0700 10 375 / *2375, да заявиш нова временна парола през ДСК Директ или да посетиш удобен за теб офис на Банката. Ще получиш отново SMS с временна парола за създаване на статичен ПИН код по твоята карта.
Код 04. Блокирана парола. Можеш да заявиш нова временна парола за създаване на статичен ПИН код чрез обаждане до Контактен Център на тел. 0700 10 375 / *2375, ДСК Директ или в удобен за теб офис на банката.
Причина за появата на грешката: Въвел си грешно 5 поредни пъти временната парола, получена с SMS от Банка ДСК, за създаване на статичен ПИН код по твоята карта.
Какво да направя? Необходимо е да се свържеш с Контактен Център на тел. 0700 10 375 / *2375, да заявиш нова временна парола през ДСК Директ или да посетиш удобен за теб офис на Банката. Ще получиш отново SMS с временна парола за създаване на статичен ПИН код по карта си.
Код 10. Грешка при верификация на въведените от теб данни. Моля, въведи ги отново:
Причина за появата на грешката: Въвеждаш грешно едно или няколко от следните полета – последни 4 цифри от ЕГН/идентификатор, първи 6 цифри от номера на картата или последни 4 цифри от номера на картата
Какво да направя? Въведи внимателно данните отново. Ако не си регистриран в системата на Банката с ЕГН (за клиенти чужденци) и не знаеш последните 4 цифри от твоя идентификатор се свържи с Контактен Център на тел. 0700 10 375 / *2375 или посети удобен за теб офис на Банката, където след идентификация ще ти предоставят тази информация.
Код 11. Идентификационият ти код е блокиран. Моля, започни процеса отначало като натиснеш бутона "Назад".
Причина за появата на грешката: Въвел си грешно 5 поредни пъти 6-цифрения идентификационен код изпратен от Банката чрез SMS за верификация на мобилния ти телефон.
Какво да направя? Стартирай процеса по създаване на статичен ПИН код по твоята карта от начало, като за целта се върни на първоначалната страница чрез избор на бутон „Назад“ и въведи исканите данни отново.
Код 14. Изтекла валидност на временна парола. Можеш да заявиш нова временна парола за създаване на статичен ПИН код чрез обаждане до Контактен Център на тел 0700 10 375 / *2375 или в удобен за теб офис на банката.
Причина за появата на грешката: Валидността на временната парола е 3 месеца от създаването й. Ако през този период не си я използвал, за да създадеш статичен ПИН код по карта си, трябва да заявиш нова.
Какво да направя? Необходимо е да се свържеш с Контактен Център на тел. 0700 10 375 / *2375, да заявиш нова временна парола през ДСК Директ или да посетиш удобен за теб офис на Банката. Ще получиш отново SMS с временна парола за създаване на статичен ПИН код по твоята карта.
Код 16. Изтекла валидност на идентификационния код. За да създадеш статичен ПИН код по карта си за онлайн плащания е необходимо да се върнеш към първоначалната страница и да въведеш исканите данни отново. Започни процеса отначало като натиснеш бутона "Назад".
Причина за появата на грешката: Валидността на идентификационния код е 15 минути. Не си го използвал в този период, за да създадеш статичен ПИН код по картата си.
Какво да направя? Стартирай процеса по създаване на статичен ПИН код по картата си от начало, като за целта се върни на първоначалната страница чрез избор на бутон „Назад“ и въведи исканите данни отново.
Код 17. Грешно въведен идентификационен код.
Причина за появата на грешката: Въвел си грешно 6-цифрения идентификационен код, изпратен от Банката чрез SMS за верификация на мобилния ти телефон.
Какво да направя? Въведи внимателно получения чрез SMS 6-цифрен идентификационен код отново. Ако въведеш кода погрешно 5 поредни пъти, той ще се блокира. Ако блокираш кода, можеш да стартираш процеса по създаване на статичен ПИН код по карта си отначало, като за целта се върнеш на първоначалната страница чрез избор на бутон „Назад“ и въведеш исканите данни отново.
Можеш да регистрираш всяка ваша карта през ДСК Директ, меню Карти, 3D парола, ако разполагаш с валиден метод на подписване, или като посетиш офис на банката.
Със заявяване на услугата ще получиш SMS с временна парола за създаване на статичен ПИН код на посочения от теб мобилен телефон.
При въпроси позвънете на контактния център на Банка ДСК: 0700 10 375 / *2375. Цена на обаждането според индивидуалния Ви тарифен план.