Създаване на статичен ПИН код
Новият стандарт за сигурни плащания в интернет
С цел гарантиране на сигурността при онлайн плащания с дебитни и кредитни карти за потвърждаване на плащания в интернет, Банка ДСК изисква използването на статичен ПИН код и еднократна парола, получавана чрез SMS. Плащанията при търговци, които участват в програмите за сигурни плащания на картовите организации, се потвърждават чрез въвеждане на еднократна парола и на статичен ПИН код.
За да създадеш статичен ПИН следвай стъпките
Как ще потвърждаваш плащанията си в интернет?
Избери стоката/услугата и въведи данни за картата, които търговецът изисква;
Потвърди плащането на екрана с логото на Банка ДСК и логото на картовата организация, като въведеш еднократната 3-D парола и статичния си ПИН код.
Често задавани въпроси за статичен ПИН и 3D парола
Да, необходимо е да регистрираш всяка твоя карта през онлайн банкирането ДСК Директ или в офис на банката. След това изпълни стъпките за създаване на статичен ПИН код за всяка карта.
Да, ако търговецът не участва в програмите за сигурни плащания на Visa и Mastercard. Не забравяй, че потвърждаването на онлайн плащания чрез комбинация от статичен ПИН и 3D парола, дава допълнителна сигурност и контрол на онлайн плащанията. В случай че търговецът е включен в програмите за картова сигурност, плащания с карти без статичен ПИН код и 3D парола ще бъдат отказани.
Временната парола е с валидност 90 дни. Ако през този период не създадеш статичен ПИН код към еднократната 3D парола, трябва да заявиш нова временна парола.
Можеш да заявиш нова временна парола, която отново ще получиш чрез SMS, през един от следните канали:
- ДСК Директ, меню „Карти“ > опция „3D Парола“ > бутон „Изпрати нова временна парола“;
- Офис на банката;
- Контактен център на тел. 0700 10 375 / *2375.
След като получиш SMS с паролата, е необходимо да изпълниш стъпките от 2 до 5 в указанията на страницата ТУК.
Можеш да заявиш нова временна парола, която отново ще получиш чрез SMS, през един от следните канали:
- ДСК Директ, меню „Карти“ > опция „3D Парола“ > бутон „Изпрати нова временна парола“;
- Офис на банката;
- Контактен център на тел. 0700 10 375 / *2375.
След като получиш SMS с паролата, е необходимо да изпълниш стъпките от 2 до 5 в указанията на страницата ТУК.
Можеш да заявиш нова временна парола, която отново ще получиш чрез SMS, през един от следните канали:
- ДСК Директ, меню „Карти“ > опция „3D Парола“ > бутон „Изпрати нова временна парола“;
- Офис на банката;
- Контактен център на тел. 0700 10 375 / *2375.
След като получиш SMS с паролата, е необходимо да изпълниш стъпките от 2 до 5 в указанията на страницата ТУК.
Код 02. Грешка при въвеждане на паролата.
Причина за появата на грешката: Въвеждаш грешно временната парола, получена с SMS от Банка ДСК, за създаване на статичен ПИН код по твоята карта.
Какво да направя? Трябва да въведеш вярно временната парола. При 5 поредни грешки, паролата се блокира. Ако не помниш паролата или си изтрил съобщението от Банка ДСК, е необходимо да заявиш нова временна парола през ДСК Директ, меню „Карти“ > опция „3D Парола“ > бутон „Изпрати нова временна парола“ или да посетиш удобен за теб офис на банката. Ще получиш отново SMS с временна парола за създаване на статичен ПИН код по твоята карта.
Код 04. Блокирана парола. Можеш да заявиш нова временна парола за създаване на статичен ПИН код чрез ДСК Директ, меню „Карти“ > опция „3D Парола“ > бутон „Изпрати нова временна парола“, в удобен за теб офис на банката или чрез обаждане до Контактен център на тел 0700 10 375 / *2375.
Причина за появата на грешката: Въвел си грешно 5 поредни пъти временната парола, получена с SMS от Банка ДСК, за създаване на статичен ПИН код по твоята карта.
Какво да направя? Необходимо е да заявиш нова временна парола през ДСК Директ, меню „Карти“ > опция „3D Парола“ > бутон „Изпрати нова временна парола“ или да посетиш удобен за теб офис на банката. Ще получиш отново SMS с временна парола за създаване на статичен ПИН код по карта си.
Код 10. Грешка при верификация на въведените от теб данни. Моля, въведи ги отново:
Причина за появата на грешката: Въвеждаш грешно едно или няколко от следните полета – последни 4 цифри от ЕГН/идентификатор, първи 6 цифри от номера на картата или последни 4 цифри от номера на картата
Какво да направя? Въведи внимателно данните отново. Ако не си регистриран в системата на банката с ЕГН (за клиенти чужденци) и не знаеш последните 4 цифри от твоя идентификатор се свържи с Контактен център на тел. 0700 10 375 / *2375 или посети удобен за теб офис на банката, където след идентификация ще ти предоставят тази информация.
Код 11. Идентификационият ти код е блокиран. Моля, започни процеса отначало като натиснеш бутона "Назад".
Причина за появата на грешката: Въвел си грешно 5 поредни пъти 6-цифрения идентификационен код изпратен от банката чрез SMS за верификация на мобилния ти телефон.
Какво да направя? Стартирай процеса по създаване на статичен ПИН код по твоята карта от начало, като за целта се върни на първоначалната страница чрез избор на бутон „Назад“ и въведи исканите данни отново.
Код 14. Изтекла валидност на временна парола. Можеш да заявиш нова временна парола за създаване на статичен ПИН код чрез ДСК Директ, меню „Карти“ > опция „3D Парола“ > бутон „Изпрати нова временна парола“, в удобен за теб офис на банката или чрез обаждане до Контактен център на тел 0700 10 375 / *2375.
Причина за появата на грешката: Валидността на временната парола е 3 месеца от създаването ѝ. Ако през този период не си я използвал, за да създадеш статичен ПИН код по карта си, трябва да заявиш нова.
Какво да направя? Необходимо е да заявиш нова временна парола през ДСК Директ, меню „Карти“ > опция „3D Парола“ > бутон „Изпрати нова временна парола“ или да посетиш удобен за теб офис на банката. Ще получиш отново SMS с временна парола за създаване на статичен ПИН код по твоята карта.
Код 16. Изтекла валидност на идентификационния код. За да създадеш статичен ПИН код по карта си за онлайн плащания е необходимо да се върнеш към първоначалната страница и да въведеш исканите данни отново. Започни процеса отначало като натиснеш бутона "Назад".
Причина за появата на грешката: Валидността на идентификационния код е 15 минути. Не си го използвал в този период, за да създадеш статичен ПИН код по картата си.
Какво да направя? Стартирай процеса по създаване на статичен ПИН код по картата си от начало, като за целта се върни на първоначалната страница чрез избор на бутон „Назад“ и въведи исканите данни отново.
Код 17. Грешно въведен идентификационен код.
Причина за появата на грешката: Въвел си грешно 6-цифрения идентификационен код, изпратен от Банката чрез SMS за верификация на мобилния ти телефон.
Какво да направя? Въведи внимателно получения чрез SMS 6-цифрен идентификационен код отново. Ако въведеш кода погрешно 5 поредни пъти, той ще се блокира. Ако блокираш кода, можеш да стартираш процеса по създаване на статичен ПИН код по карта си отначало, като за целта се върнеш на първоначалната страница чрез избор на бутон „Назад“ и въведеш исканите данни отново.
Можеш да регистрираш всяка ваша карта през ДСК Директ, меню Карти, 3D парола, ако разполагаш с валиден метод на подписване, или като посетиш офис на банката.
Със заявяване на услугата ще получиш SMS с временна парола за създаване на статичен ПИН код на посочения от теб мобилен телефон.
Статичният ПИН е създадения от теб 4-цифрен ПИН към активираната SMS услуга за потвърждение на онлайн плащания с картата.
Първо трябва да регистрираш картата през ДСК Директ, меню "Карти"- 3D парола, ако разполагаш с валиден метод на подписване, или като посетиш офис на банката.
След получаване на SMS с временна парола за създаване на статичен ПИН по банкова карта, трябва да отвориш получения линк и да следваш стъпките.
Можеш да генерираш нова временна парола за създаване на статичен ПИН:
- в ДСК Директ, меню “Карти”> “3D парола” , като избереш бутон "Изпрати нова временна парола" и следваш стъпките в получения SMS.
- през Контактен център или в офис на банката.След като получиш SMS с паролата, е необходимо да изпълниш стъпките за активиране на статичен ПИН.
Да, ако търговецът не участва в програмите за сигурни плащания на Visa и Mastercard. Не забравяй, че потвърждаването на онлайн плащания чрез комбинация от статичен ПИН и 3D парола, дава допълнителна сигурност и контрол на онлайн плащанията. В случай че търговецът е включен в програмите за картова сигурност, плащания с карти без статичен ПИН код и 3D парола ще бъдат отказани.
Плащанията при търговци, които участват в програмите за сигурни плащания на картовите организации, се потвърждават чрез DSK mToken или чрез въвеждане на SMS код и 4-цифрен статичен ПИН код, който се създава лично от картодържателя за всяка банкова карта след активиране на 3D услуга за потвърждение на онлайн плащания с картата.
При издаване на картата получаваш SMS съдържащ временна парола за активиране на статичен ПИН и линк към страница на банката за създаването му. Временната парола е валидна 90 дни. Ако не пазиш получения от банката SMS, или са изминали повече от 90 дни от получаването му, можеш да генерираш нова временна парола за създаване на статичен ПИН в ДСК Директ, меню “Карти" > "3D парола” , като избереш бутон "Изпрати нова временна парола" и следваш стъпките в получения SMS.
Ако не получаваш SMS с еднократен код за потвърждение на интернет плащане с твоята карта, първо се увери, че си потвърдил плащането чрез избор на съответния бутон за изпращане на еднократен код за потвърждение на плащането.
Провери дали имаш активирана SMS услуга по картата за потвърждение на интернет плащания в ДСК Директ меню “Карти" > “3D парола” . Ако нямаш активирана 3D услуга можеш да я заявиш чрез избор на бутон Запази. Трябва да подпишеш генерирания документ за услугата чрез заявеното от теб средство за подпис в ДСК Директ - сертификат+SMS или DSK mToken (наличието на заявена услуга за подписване можеш да провериш в меню Настройки - Цифров сертификат+SMS или DSK mToken).
Ако нямаш активирана 3D услуга можеш да я заявиш в ДСК Директ меню “Карти”> “3D парола” чрез избор на бутон Запази. Трябва да подпишеш генерирания документ за услугата чрез заявеното от теб средство за подпис в ДСК Директ - сертификат+SMS или мТокен (наличието му можеш да провериш в меню Настройки - Цифров сертификат+SMS или DSK mToken).
Ако картата ти е преиздадена трябва да активираш отново услугата по новата карта.
Услугата за подписване на операции през електронното и мобилно банкиране е различна от услугата за потвърждение на онлайн плащания с карта. Наличието на активирано средство за подпис или наличието на създаден ПИН за използването на цифров сертификат не гарантира активирането на услуга за потвърждение на онлайн плащания с карта. За да активираш такава избери меню Карти / 3D парола . Ако нямаш активирана 3D услуга можеш да я заявиш чрез избор на бутон Запази. Трябва да подпишеш генерирания документ за услугата чрез SMS+ ПИН за потвърждение на преводи.
Провери дали имаш активирана услуга за потвърждение на онлайн плащания чрез DSK mToken или SMS за услугата и създаден статичен ПИН по картата. Ако потвърждаваш коректно плащането, но то се отхвърля, провери дали въвеждаш правилно всички данни на картата. Ако въвеждаш всички необходими данни, провери дали картата е активна и дали по сметката има достатъчна наличност за извършване на плащането.
При плащания до 30 евро не се изисква автентикация, но трансакции до посочения размер също се потвърждават двуфакторно (чрез DSK mToken или 3D парола в комбинация със статичен ПИН код), в случай че:
- търговецът е извън ЕИП – (Европейското Икономическо Пространство), или
- си извършил поредни плащания без двуфакторна идентификация, чиято обща стойност, включително стойността на текущото плащане, надвишава 100 EUR или валутната равностойност на тази сума.
При въпроси позвънете на контактния център на Банка ДСК: 0700 10 375 / *2375. Цена на обаждането според индивидуалния Ви тарифен план.