Модата в е-търговията - какво е важно да знаем?
Продажбата на дрехи, обувки и аксесоари, обединени под по-широкото име „мода“, е един от най-предпочитаните сектори в онлайн търговията. По данни на НСИ, около 80% от стоките, които поръчваме по интернет, са именно от сектор „мода“.
Въпреки че е в масовия сегмент, онлайн продажбата на модни стоки има своите специфики, които я отличават от другите сектори. В тази статия ще Ви разкрием тайните на онлайн продажбата на модни стоки.
1. Осигурете възможност на клиентите си да намерят лесно това, което търсят. За целта създайте много филтри по вид продукт, пол, размер, цвят, марка, като е задължително да могат да се прилагат едновременно. Ако имате повече продукти, това ще улесни избора на Вашите клиенти, особено ако търсят конкретен продукт. Бонус – включете филтър за специфични типове фигури (например, макси мода, дрехи за бременни) или конкретен стил (например, спорт, ежедневно/вечерно облекло, парти, барби стил и др.).
2. Използвайте качествени снимки, които могат да се увеличават, без да се нарушава качеството. Много от клиентите Ви пазаруват през телефона си, те очакват да могат да разгледат детайли на продуктите. Покажете артикулите в различни изгледи, за да придобият реална представа. Бонус – ако продуктът се предлага в няколко цвята, покажете снимки за всички цветове.
3. Едно от най-важните неща, които Вашите клиенти искат да знаят, когато пазаруват дрехи и обувки онлайн, е дали ще им станат. Затова е много важно да дадете максимално подробна и точна информация за размерите. Същото важи и за аксесоарите. Много често клиентите са разочаровани именно от размера на продукта, защото снимките не дават обективна представа за него.
Ако снимките са на реален манекен, отбележете ръст и размер на дрехите, с които е облечен. Така клиентите по-лесно могат да си представят модела и кройката, и да преценят дали са подходящи за тях
4. Направете пълно описание на продукта – материя, състав, стил, кройка. Някои потребители държат на естествени платове и продукти, докато за други е важно продуктът да е екологичен и да са ползвани рециклирани материали или еко кожи. Бонус – публикувайте инструкции за пране, почистване и грижа за продуктите.
5. Ако имате собствен бранд, разкажете за себе си, споделете историята на създаването му. Обяснете символиката зад името (ако има такава) и защо тя е важна за Вас. Разкажете за себе си, за да знаят клиентите кой стои зад бранда. Това винаги създава доверие и стимулира продажбите.
6. Ако сте избрали специфична група продукти – например спортни стоки, тениски с щампи, бебешки бодита със забавни надписи, макси мода, дрехи за бременни или друго, обявете го още в началото на магазина. Клиентът не бива да губи време да разглежда сайт, от чиито продукти не се интересува в момента, но пък може да го запомни или да го запише, и по-късно отново да се върне.
Според НСИ около 80% от онлайн потребителите ползват мобилни и смарт телефони. Съответно, също пазаруват през мобилни устройства.
7. Много е важно онлайн магазинът да има мобилна версия, която работи добре, поне на най-разпространените модели телефони и основните операционни системи. Бонус - ако продуктите са повече, удобно е да се ползва т. нар. „безкрайно“ превъртане пред избора на страници. Тази на пръв поглед „дребна“ функционалност може да Ви спечели много клиенти, а потенциалните такива да прекарат повече време на сайта с по-голяма вероятност да стигнат до покупка. Ако все пак изберете страници, то задължително посочете колко са и дайте възможност да се избира конкретна или да се отиде до края.
8. Посочвайте броя на продуктите в категориите и в показаните резултати от филтрите, колко артикули са били видени и колко остават. Ако клиентът няма много време или е нетърпелив, може да приложи допълнителни филтри, за да ограничи броя на продуктите. Ако няма тази информация, вероятността да се откаже е голяма.
Ако в момента нямате артикули в дадена категория, по-добре я скрийте или оставете съобщение „Очаквайте скоро“, ако наистина предвиждате зареждане на продукти.
9. Предоставете възможност за уведомяване по имейл при нова наличност на изчерпани артикули или размери. Така клиентът ще се върне във Вашия магазин, дори и вече да е забравил за продукта. Освен това, така се повишава усещането за персонализирано обслужване, което повишава вероятността за покупка.
10. Ползвайте значки – „най-продаван продукт“, „любим продукт“, „специална оферта“. Създайте филтри за тях.
11. Оценете разходите си и определете сума, над която да има безплатна доставка. Така стимулирате клиентите да правят по-големи поръчки. А ако успеете да осигурите и безплатно връщане след определена сума, допълнително ще повишите продажбите, защото клиентите ще са по-смели в изборите и поръчките си.
12. Ясната политика и опростеният процес на връщане са ключови за повишаване на продажбите. Това е така, защото в сфера Мода процентът на върнати пратки е по-голям от другите, поради спецификата на бранша – неподходящ размер, неподходяща кройка, клиентът не харесва продукта като цвят, материя или по друга причина. За всеки клиент е важно да знае, че може лесно да върне/замени продукт. Предимство е възможността това да стане безплатно, за сметка на търговеца. Друго сериозно предимство е удълженият срок за връщане – по-дълъг от 14-дневния законов срок.
Добра стратегия е показване на готови визии и бутон „Купи визията“.
13. Заложете на предложения за допълване на визията, други части от комплект или аксесоари, в допълнение към разглеждания артикул.
14. Възможността за плащане с карта е един от най-предпочитаните начини на плащане. Така повишавате доверието във Вашия магазин, но освен това има и няколко неоспорими предимства – пълно или частично връщане, като сумата постъпва директно по картата, с която е платено. Така се минимизира риска от грешки при записването на номер на сметка (IBAN), имена на титуляря на сметката, което значително улеснява клиентите.
За Вас, като търговец, също има предимства – лесно следите плащанията през портал за търговеца, правите връщания директно от там с няколко клика, разполагате със средствата си директно по фирмената си сметка, без излишно забавяне или следене на плащанията по наложен платеж.
Изберете Банка ДСК за свой надежден партньор и ние ще Ви помогнем да бъдете по-успешни в бизнеса си.