плащане с карта на ПОС терминал

Хвърлих много усилия в изграждането на онлайн магазин, но нямам продажби

Полезни съвети за повишаване на продажбите

Знаем, колко времеемко може да бъде изграждането на онлайн магазин и също колко много усилия сте вложили в това. Не се притеснявайте, ако продажбите Ви са по-малко в началото. Има много неща, които можете да направите, за да ги повишите. Вариант е да преосмислите таргета аудиторията си или пък да добавите един или няколко нови такива. Можете също да заложите на различни промоции и оферти за нови и/или лоялни клиенти. Също така начинът, по който е представено портфолиото Ви от продукти и услуги от гледна точка на съдържание, има значение. Допълнително е добре да предлагате и всички важни за потенциалните Ви клиенти функционалности. Основна такава е възможност за онлайн плащания, тъй като по данни на Паспорт 2023 на е-комерс индустрията в България вече над 30% от хората плащат с карта при онлайн пазаруване. Освен това ще е добре да помислите и за подходящи начини на доставка за физически продукти, добри условия за онлайн услуги и резервации, бърза и лесна регистрация и още. В тази статия ще ви дадем полезни съвети за повишаването на продажбите и развитието на Вашия онлайн бизнес.

 

Как да открием правилния таргет?

Разбира се сте стартирали с някаква идея за таргет, но не се притеснявайте ако нещата не тръгват точно както сте очаквали. За начало можете да помислите по какви допълнителни начини да привлечете този вече избран сегмент от хора. Например кои социални медии използват и какви са вариантите да осигурите повече трафик към уебсайта си от там. Също има ли конкретни продукти, които биха им били най-интересни и да препращате към тях. Освен това помислете и за други групи хора, които може да имат интерес към продуктите и услугите, които предлагате. Дори е добра идея да изпробвате предложенията си към няколко различни такива. Вариант е и да разделите продуктите си на различни категории, спрямо това за кой ще са най-интересни. Така има как да таргетирате разнообразни възрастови групи или пък хора с различно ниво на доходи или локация. Като цяло не се страхувайте да тествате, защото е възможно да откриете нови групи от хора с интерес, за който не Ви е хрумвало преди.

 

Какви промоции и оферти биха привлекли клиенти?

Най-общо за новите клиенти можете да имате някакви начални промоции и оферти. Ако те решат да се възползват, то това ще Ви предостави възможност да им покажете не само качеството на продуктите и услугите си, но и цялостното преживяване да пазаруват от Вас. Например е вариант да давате определен процент отстъпка за първа покупка след регистрация или отстъпка при абонамент за бюлетин. Също е опция просто всеки нов клиент да получава специален промо код при второ или трето пазаруване. Разбира се можете да добавите и различни други неща, като например колело на късмета при първо посещение на платформата или персонално съобщение за специална отстъпка към всеки пети посетител. Като трета алтернатива, е вариант да акцентирате на актуална разпродажба и да популяризирате Вашия онлайн магазин с промоционални публикации и статии именно за нея. А вече след посещение хората ще могат да разглеждат и различните други продукти или услуги, които предлагате и да запомнят Вашия бранд. Добър вариант е изпращане на бюлетин с актуални предложения и отстъпки, сезонни промоции и нови продукти. Така ще държите клиентите си „топли“ и ще напомняте за себе си регулярно. Но бъдете много внимателни с този тип „непоискани съобщения“. Освен, че трябва да спазвате строго законните изисквания за обработка на лични данни, получаване и съхраняване на съгласие, задължителната опция за отказ, трябва да намерите баланса между полезни маркетингови съобщения и досаден спам. Бъдете сигурни, че Вашите клиенти получават много съобщения от този тип и един клик Ви дели от маркирането им като спам. Бъдете постоянни с бюлетините си, напомняйте регулярно за себе си, но не прекалявайте.

 

Мога ли да оптимизирам още съдържанието в онлайн магазина си?

 

Едно доста важно нещо за потенциалните клиенти е във Вашия уебсайт да има висококачествено снимково и текстово съдържание.

Независимо дали продавате продукти или услуги, те ще търсят максимално точна представа за това какво ще получат.

Например, ако предлагате модни стоки, определено е основно да ги представите чрез достатъчно снимки, които са реалистични, с добра резолюция, която позволява увеличаване (в случая не се препоръчва AI-генерирани изображения, които не дават реална представа за продукта), но и с подробна информация за кройките, материите, размерите, цветовете. В случай на резервации да кажем на хотелска стая, клиентите ще искат много ясно да разберат точно какво ще има в нея, включително консумативи, точно как ще изглежда гледката и точно какви допълнителни удобства са налични в хотела. Важно е цената дали включва ползване на допълнителни услуги и какви, или те се заплащат допълнително. Ако има каквато и да е неяснота, е много възможно потенциалните клиенти да се откажат и да напуснат уебсайта, като останат с лошо впечатление. Освен това съдържанието с добро качество Ви помага и за подходящото позициониране на уебсайта Ви в различните търсачки като Google, а също така е полезно и при насочването от други уеб сайтове и социални медии.

 

Какви функционалности да променя или добавя?

Със сигурност потенциалните клиенти искат да открият всички нужни за тях функционалности при реализирането на покупка онлайн.

Те ще очакват бърз и лесен процес, който е изцяло безпроблемен. Важно е за тях да не остават неотговорени въпроси, които да предизвикват забавяне в процеса на покупка или цялостно отказване от пазаруване във Вашия магазин.

Разбира се за начало хората ще търсят бърза и лесна регистрация, за да могат да поръчат. Освен това самата цялостна ориентация в уебсайта Ви, от разглеждането на обща информация, през избор на категроии от продукти и услуги, филтри, до поръчка, трябва да е ясна, бърза и в рамките на няколко клика. Когато пък вече са стигнали до момента на покупка е важно да предлагате всички начини на плащане и доставка, които клиентите биха търсили. Така ще избегнете отказали се потребители, в случай че няма удобна опция за тях. Разбира се това важи за физически продукти. За онлайн резервациите потребителите ще искат да открият точните за тях политики. Например опции с невъзвращаема стойност, но и такива с възможност за безплатно или частично безплатно анулиране до брой дни преди резервацията им.

Независимо дали продавате физически продукти или предлагате услуги, едно от съществените неща е наличие на политика за плащане, доставка, връщане, рекламация, обработка на личните данни.

Имайте предвид, че прекалено сложен процес по връщане или рекламация, или неясни условия за плащане и доставка, могат да откажат потенциален клиент от покупка, дори и продукта да му харесва.

На финална стъпка, но не и на последно място, потенциалните Ви клиенти ще искат да могат да заплатят по предпочитания от тях начин. Съответно е доста важно да разполагате с опция за онлайн плащания с карта. Това би увеличило продажбите Ви с между 20% и 30%. Можете да добавите този метод за плащане бързо и лесно чрез интегриране на виртуален ПОС терминал от Банка ДСК. Така клиентите Ви ще могат да плащат с карта, с Google или Apple портфейла си или чрез линк.

И така, ако вече имате онлайн магазин и сте хвърлили много усилия и време в изграждането му, но още нямате продажби, не се притеснявайте или отказвайте. Има много неща, които можете да направите, трябва обаче да сте активни и постоянни. Остава само да опитвате, за да откриете най-точните за Вас и Вашия успешен онлайн бизнес.

Вижте също и: Виртуален ПОС за Вашия бизнес

В статията е използвана информация от:
“ПАСПОРТ 2023 на е-комерс индустрията в България“