Biz Hub

Решения за онлайн бизнеса

Място, създадено за Вашия бизнес

От идеята за създаване на нов бизнес до постоянното му развитие. Банка ДСК Ви подкрепя по пътя към успеха с вдъхновение, полезни съвети и умни решения.

015Партньори

Банка ДСК си партнира с иновативни компании, предлагащи експертни съвети, интегрирани решения и разширени функционалности за Вашия онлайн бизнес.

  • Предлага безплатен софтуер за фактуриране за малки и средни бизнеси

  • Превръща Shopify или WooCommerce магазини в мобилно приложение

  • Разработва цялостни решения за Shopify и WooCommerce онлайн магазини

  • Предлага цялостно счетоводно и ТРЗ обслужване

  • Създава и поддържа онлайн магазини, разработва мобилни апликации

  • Международна агенция за дигитален маркетинг с акцент върху SEO, PPC реклама

  • Маркетинг агенция специализираща в SEO оптимизация и Social Media маркетинг

  • Фулфилмънт, складови, логистични и колцентър услуги за онлайн търговци

  • Финансово-счетоводна къща за счетоводни услуги и ТРЗ

  • Изграждане на онлайн магазини на платформите Opencart, Gombashop и др.

  • Дигитална агенция, експерт в създаването на WooCommerce онлайн магазини

  • Иновативна платформа за създаване на одиторски файл и електронни бележки

  • Реклама в Meta, TikTok и Google, email и видео маркетинг, чужди пазари

  • Mediapost Hit Mail специализира в дигитален и имейл маркетинг

  • Дигитална агенция разработваща онлайн магазини на платформата NopCommerce

  • Изработва и поддържа персонализирани фирмени сайтове и онлайн магазини


018Нашите клиенти споделиха...




Често задавани въпроси



За да започнете да продавате онлайн е необходимо да регистрирате дружество за извършване на търговска дейност за стоките или услугите, които възнамерявате да продавате. Изберете най-подходящата за Вас правна форма, в зависимост от това дали дружеството ще има един собственик или ще работите с други хора. Проучете внимателно дали има допълнителни изисквания за продажба на конкретните продукти, например хранителни стоки, алкохол, тютюневи изделия и др. Уверете се, че имате необходимите документи за произход, внос/износ на стоките, ако това е необходимо. В случай че сте избрали собствено производство, може да регистрирате собствена търговска марка, както и да патентовате Ваш уникален продукт или услуга, ако е приложимо. А, ако сте решили да продавате стоки на известни марки, снабдете се с необходимите документи, удостоверяващи оригиналност на продуктите.

Специфични законови изисквания за онлайн бизнес можете да намерите в Закона за електронната търговия.

В Наредба № Н-18 за регистриране и отчитане чрез фискални устройства на продажбите в търговските обекти, изискванията към софтуерите за управлението им и изискванията към лицата, които извършват продажби чрез електронен магазин са посочени изискванията за отчитане на продажбите. При извършване на продажби на стоки и/или услуги чрез електронен магазин, се допуска неиздаване на фискален или системен бон, когато е извършено неприсъствено плащане с кредитна или дебитна карта. В този случай софтуерът на електронния магазин, трябва да генерира уникален номер на всяка поръчка за закупуване на стока или услуга. Освен това търговецът е длъжен преди започване на дейност по продажби на стоки или услуги да регистрира електронния си магазин в информационната система на НАП. За тази цел всеки календарен месец да подава към НАП стандартизиран одиторски файл съгласно приложение, съдържащ информация за направените в електронния магазин поръчки, по които са извършени доставки на стоки/услуги през месеца. Информацията се подава електронно до 15-о число на месеца, следващ месеца, за който се отнася.

На пазара има много платформи, на които може да бъде изграден онлайн магазин. Вероятно един от първите Ви въпроси, които ще си зададете ще е: „Коя е най-добрата?“, след което ще поискате Вашият сайт да е на нея. В случая отговорът не е еднозначен, защото най-добрата платформа е тази, която е най-подходяща за Вашия случай. Преди да започнете да избирате платформа, трябва да определите няколко важни неща, от които ще зависи и правилният Ви избор. На първо място ценете Вашите нужди, компетенции и бюджет. Например, ако искате „просто да пробвате“ или имате хоби в свободното време да правите ръчно изработени бижута, не е разумно да инвестирате в „тежки“ платформи с много възможности, които обаче Вие няма да можете да използвате оптимално, а изработката и поддръжката им ще Ви струва повече от няколко-годишен оборот от магазина. Има много платформи с отворен код, които могат да се ползват безплатно.

В този случай обаче, ще са Ви необходими познания по изработката на сайтове, ако нямате такива, по-разумно е да възложите тази задача на професионалист. Независимо дали се доверите на фрийленсър или агенция, уверете се, че имате гаранция за поддръжката на сайта в бъдеще, както и финансовите условия за това. Добър вариант е и някоя от SaaS платформите, при които срещу абонаментен план, получавате поддръжка на сайта, а самото изработване е лесно с помощта на темплейти и готови интеграции. Задължително помислете какви допълнителни интеграции ще са Ви необходими, например с куриери или ERP система, и ги предвидете като разход. Възползвайте се от максимално повече възможности, които могат да улеснят и автоматизират работата Ви. Изработването на един онлайн магазин е само първата стъпка, ако искате да продавате успешно, е необходимо непрекъснато да обновявате и поддържате сайта не със съдържание, но и технически. Ако пък имате вече развит бизнес с утвърдена търговска марка и постоянни клиенти, и сте идентифицирали сериозен потенциал в онлайн търговията, по-добър вариант за Вас е да изберете платена платформа с повече функционалности, която освен да има капацитет да поеме по-голямо натоварване, ще има и повече възможности за гъвкавост и персонализиране.

Независимо в кой от сценариите сте, винаги оценявайте дали вложените ресурси ще оправдаят резултатите, изберете вариант, в който ще получите максимално за цената, която ще платите.  

Краткият отговор е „да“, но зависи кой платежен доставчик ползвате. Някои предлагат възможност за плащане с дигитален портфейл на платежната страница по подразбиране, други по заявка, докато трети – нямат такава опция. Съществува и възможност за допълнителни бутони Apple/Google Pay, които се визуализират още преди завършване на поръчката. Платежната страница на Банка ДСК предлага Apple/Google Pay по подразбиране за всички клиенти.

Плащането с дигитален портфейл е лесно и удобно, дава повече сигурност на потребителите и е предпочитан метод за плащане от определен тип клиенти. Все повече потребители в България ползват дигитални портфейли, като тенденцията е да се увеличават през следващите няколко години, затова вече е повече от препоръчително да предлагате Apple/Google Pay за плащане във Вашия онлайн магазин. 

Виртуалният ПОС е платежна страница, на която се въвеждат картовите данни в защитена среда, и се изпращат за изпълнение на транзакцията. За да ползвате виртуален ПОС във Вашия онлайн магазин е необходимо да се направи интеграция, така че двете страници да се свържат чрез определени протоколи. В улеснение на своите клиенти Банка ДСК създаде Портал за разработчици, където са описани всички технически изисквания по отношение на интеграцията. Но освен това има готови plugin-и за повечето от най-разпространените CMS платформи – WordPress, Magento, OpenCart, PrestaShop, Joomla, Drupal, CS-Cart. Ако ползвате някоя от SaaS платформите на пазара, проверете, защото най-вероятно има готова интеграция с виртуален ПОС, която можете да активирате с няколко клика. В случай че имате персонализирано решение, тогава ще е необходима допълнителна разработка.

Независимо в кой от случаите сте, можете да ползвате виртуален ПОС, просто стъпките до приемане на плащания с карта са различни. 

Вижте още: Как да интегрираш виртуален ПОС терминал в твоя онлайн магазин?

Ако планирате разширяване на бизнеса в други държави, може да го направите основно по два принципни начина – да направите многоезична версия на текущия сайт или да направите отделен сайт за всяка държава. Тук трябва да се съобразите с характеристиките на аудиторията, местни специфики на всяка отделна държава и името на магазина. Ако адресът на сайта е с „.bg“, не е добра идея да ползвате варианта с многоезична версия, тъй като в друга държава този адрес не би се възприел добре. В този случай е подходящо да използвате домейн за всяка страна, в която ще продавате и да създадете отделни магазини. Друг пример, ако продавате различни продукти на различните пазари, двуезичен вариант на един сайт не е добра идея, защото ще имате различно съдържание за различните езици, което е объркващо и не много професионално.

Независимо какъв вариант сте избрали вие можете да ползвате ВПОС в различна валута за различните пазари, на които оперирате. В Банка ДСК, в този случай ще е необходимо да имате различен ВПОС за различните валути, както и сметки в съответната валута, което е удобно, защото ще можете да получавате сумите директно по сметката и ще можете да следите лесно плащанията в различни валути. Банка ДСК предлага ВПОС в няколко валути – лева, евро, щатски долари, британски паунди, румънски леи, унгарски форинти и полски злоти. Освен това платежната страница е преведена на 11 езика - български, английски, румънски, гръцки, немски, френски, испански, италиански, унгарски, полски, руски.

Ако имате вече физически бизнес, то Вие сте една крачка напред в стартирането на Вашето онлайн начинание, защото имате опит в продажбите, вероятно вече имате утвърдена таргет аудитория и може би редовни клиенти, знаете какво е важно за тях и как да им го дадете. Но това е само началото, за да сте успешни в Интернет, е необходимо да положите много усилия. На първо място да инвестирате в качествен сайт. За да приемате плащания с карти в онлайн магазина си, трябва да осигурите възможност за въвеждане на картовите данни онлайн, тъй като клиентът не присъства физически. В този случай не може да се ползва физически ПОС, необходим Ви е виртуален ПОС. 

Научете повече:

Какво е виртуален ПОС терминал и защо е важен?

Клиентите ми искат да плащат с карта онлайн - какво трябва да направя?