новини
Интервюта

Банка ДСК - с дигитални решения за бизнеса в прехода към еврото


Приемането на еврото е възможност за бизнес клиентите ни да се модернизират чрез нови счетоводни и ERP системи, посочи директорът „Корпоративен кеш мениджмънт“ в банката пред Investor.bg

Любомир Митрев е директор „Корпоративен кеш мениджмънт“ в Банка ДСК. Има над 15 години опит в корпоративното банкиране и кеш мениджмънта, като преди настоящата си роля е ръководил екип „Глобално трансакционно банкиране“. Активно участва в прилагането на гъвкав подход на управление в Банка ДСК, с фокус върху иновациите и ефективността в корпоративното банкиране.

Г-н Митрев, Банка ДСК беше отличена от списание Euromoney като най-добра банка в управлението на парични потоци в България за 2025 г. Какво означава това признание за Вас и екипа Ви и какво банката предлага повече на своите корпоративни клиенти, за да заслужи тази награда?

За нас като екип това признание е изключително важно и мотивиращо. То е резултат от целенасочената ни работа, постоянните усилия за подобрения и стремежа ни да предоставяме най-добрите решения за управление на парични потоци на корпоративните ни клиенти.

В Банка ДСК предлагаме както стандартни банкови услуги, така и цялостни решения, съобразени с индивидуалните нужди на всеки клиент – от варианти за управление на сметки и плащания до различни дигитални решения за управление на цялостния корпоративен бизнес. От началото на 2024 година наблюдаваме около 20% ръст в активните корпоративни клиенти, като 90% от тях банкират изцяло през електронните канали.

Какви са основните предимства, които Банка ДСК предлага на корпоративните си клиенти в сферата на управлението на парични потоци и ликвидност? Има ли нови продукти или дигитални решения, които заслужават внимание?

Банка ДСК се стреми да бъде не просто доставчик на банкови услуги, а стратегически партньор за своите корпоративни клиенти. Основните ни предимства са модерни дигитални платформи, които позволяват автоматизация на финансови процеси, както и решения за управление на ликвидност, автоматични трансфери и оптимизация на салда.

За последните три години успяхме да дигитализираме и автоматизираме над 20 бизнес дейности, които спестяват време на нашите клиенти, без да се налага да посещават банков офис. Към момента например, над 80% от револвиращите кредити се усвояват изцяло онлайн, над 60% от всички нови допълнителни разплащателни сметки също се откриват изцяло онлайн.

Едни от най-новите ни функционалности позволяват на законните представители да управляват достъпите до корпоративното електронно банкиране на своите служители изцяло дигитално и автоматично, а добавянето на нов потребител на банкирането се случва за по-малко от пет минути. Преди за да се случи това, бе необходимо законният представител и служителят да посетят офис и подпишат документи на място, докато сега се случва изцяло дистанционно, лесно и бързо.

Стремим се да предлагаме бързи, сигурни и удобни дигитални решения, които нашите корпоративни клиенти търсят.

В контекста на предстоящото приемане на еврото, как се подготвя технологично и стратегически за прехода Банка ДСК? Какви са очакванията Ви за влиянието върху управлението на парични средства?

Приемането на еврото е фундаментален преход с дългосрочно значение за финансовата система и за бизнеса в България. В Банка ДСК подхождаме към него с висока степен на отговорност и проактивност – както технологично, така и организационно.

От технологична гледна точка, вече сме в напреднал етап на адаптация на нашите системи – от основните банкови платформи до дигиталните канали за корпоративни клиенти. Успяхме за много кратки срокове да автоматизираме, т.нар. процес по подзареждане. Чрез него законните представители на бизнес клиентите ни могат предварително да сключат договор през електронното банкиране и да получат евро банкноти и монети в определени офиси на Банка ДСК, за да подготвят бизнеса си за първите дни от новата година, когато еврото ще е официална валута.

Подготвихме специализирана страница в уеб сайта на Банка ДСК, посветена на промените, които бизнес клиентите ни може да очакват при приемане на еврото.

Непрекъснато сме в активна комуникация с клиентите ни, за да ги подготвим за промените по отношение на управлението на паричните потоци.

Нашата цел е да направим прехода максимално плавен и предвидим за клиентите. Вярваме, че това ще засили още повече доверието към Банка ДСК като надежден партньор в управлението на корпоративни финанси.

Какви промени могат да очакват корпоративните клиенти във връзка с еврото – особено тези, които управляват големи обеми парични потоци или работят с международни партньори?

Очакванията са, че преходът ще улесни значително финансовите операции и ще оптимизира разходите. За клиентите с международна дейност преминаването към еврото ще означава по-лесна интеграция с партньори от еврозоната и по-бързи трансакции. Банка ДСК беше една от първите банки, които въведоха възможността за използване на незабавни преводи в евро – SEPA Instant. Използването на обща валута ще даде възможност на нашите клиенти да се възползват и от стандартизирани и модерни решения за управление на своите както местни, така и международни разплащания.

С приемането на еврото възможностите за бизнес клиентите за разрастване и модернизиране чрез нови счетоводни и ERP системи (за планиране на ресурсите на предприятието) ще се увеличат многократно и Банка ДСК е важен партньор в тази тяхна дейност.

Още интервюта

Свържете се с екип „PR и комуникации”

chatbot icon