новини
Новини и уведомления
News image

Виолина Маринова: Стратегията на банката е насочена към модернизация и към младите хора – Агенция Фокус

Главният изпълнителен директор на банка ДСК Виолина Маринова бе удостоена с престижната награда " Андраш Фай " за приноса й в банковото дело. За големия приз, за обновения клон на ДСК в София и за предлаганите нови услуги от банката с Виолина Маринова разговаря репортерката на Агенция "Фокус" Мартина Бозукова.

Фокус: Г-жо Маринова, защо бяхте удостоена с престижната награда “ Андраш Фай” и на кого я посвещавате?

Виолина Маринова: За мен е голяма чест, че получих признание за моя дългогодишен труд в областта на спестовното дело, защото ДСК преди беше спестовен институт. Посвещавам тази награда на колегите, с които работя, защото е известното, че сам човек нищо не може да постигне. Успехите се постигат с хората, които работят в банката в екип. Показателно е, че през годините банката се е променяла. От една спестовна каса тя се е превърнала в добра и модерна банка, за да бъде на първо място през тази година. Това е труд, който е плод на усилията на всеки един от нас. Надявам се, че и клиентите са доволни от нас от новите услуги, които ще им предложим.

Фокус: Какво представлява самата награда?

Виолина Маринова: Андраш Фай е основателят на спестовното дело в Унгария. Той създава Първа Пещенска спестовна каса, предшественика на нашия собственик ОТП, през 1840 година. Наградата е голямо признание за специалистите, които работят в тази сфера. Тя се присъжда на хора от банковата сфера и на журналисти, които вярно и точно отразяват събитията, свързани с тази дейност, както и на партньори на банката.

Фокус: Наскоро банка ДСК откри обновения си клон на столичната улица “Цар Калоян”. С какво той е по различен от останалите?

Виолина Маринова: Обновеният ни клон е новата визия на банката, която ще се наложи в цялата клонова мрежа. В инвестиционната програма на банката са предвидени средства, за да може клоновете ни да изглеждат по един и същи начин. Така изглеждат и клоновете на ОТП в Унгария. Тази нова визия е насочена към това клиентите и служителите да се чувстват комфортно и удобно. Визията е част от корпоративната идентичност на ОТП и на Банка ДСК. В новия клон клиентите изчакват седнали и по светещото табло се ориентират къде могат да бъдат обслужени, в зависимост от това, къде има свободен служител. За да не се допускат опашки - в някои пикови моменти и това е възможно - сме осигурили комфорт за хората.

В същия клон на ул. “Цар Калоян” създадохме възможност за първи път да се предлага частно банкиране. Това означава, че когато един клиент има добри финансови възможности и иска да инвестира, така че да разпределя риска в различни инструменти, нашите служители го консултират. Разбира се, да инвестира свободния си ресурс с преценен риск, защото се знае, че високият доход крие висок риск. Всеки трябва да вземе своето решение, но ние сме длъжни да обясним на нашите клиенти какъв е рискът, какъв е доходът и те да вземат своето решение.

Фокус: Замисли ли сте други новости в банката?

Виолина Маринова: Предстои ни въвеждането на съвременна интегрирана платформа за електронно банкиране, чрез която клиентите ще могат от всяко място и по всяко време да имат достъп до сметките си - по Интернет, по телефон, през банкомат. Освен това банката ползва единна информационна система и независимо в кой град е сметката на клиента, той може да бъде обслужен навсякъде. С какво ще изненадваме още клиентите е фирмена тайна, заради голямата конкуренция в нашата сфера. Затова бих се въздържала да кажа точно какво ще предложим, но да чакат изненади. Това, което правим и стратегията на банката е насочена към модернизация, към обновление, към младите хора. Както виждате, ние организирахме един концерт със “Стар Академи” по повод Деня на спестовността. Имаме услуги, ориентирани специално към младите хора, децата. Нашето верую е, че децата трябва да се приучават още от малки как да работят с банките. Т.е. вместо да получават джобните си пари в брой от родителите си и да ги изхарчат веднага, по-добре да им се превеждат по карта и те сами да преценяват как да ги харчат.

Фокус: От неделя банка ДСК е и с обновен сайт...

Виолина Маринова: Обновеният сайт също е част от корпоративния дизайн на ОТП. Сайтът е устроен така, че всеки трябва да се идентифицира към коя целева група принадлежи и да открие своята секция, и да се ориентира в продуктите и услугите. Дизайнът и съдържанието на сайта са ориентирани към младите хора. Страницата има отделна секция “Тийн финанси”. Ще имаме онлайн игри, съвети как да се пазарува, как могат да се спестяват пари.

Фокус: Всъщност спестовен ли е българинът?

Виолина Маринова: Аз мисля, че е спестовен и това се отнася за всички възрастови групи. Българинът се е научил да преценява в коя банка да вложи парите си и знае, че високият лихвен процент крие висок риск. Освен това се забелязва и тенденция, че наред с това, че имат депозити, хората теглят и кредити. Това означава, че както клиентите от Западна Европа българинът също разпределя парите си - част в инвестиции в недвижими имоти, част в депозити. Може би няма да е далече времето, когато ще правят инвестиции в ценни книжа и други инструменти. След като започваме да предлагаме частно банкиране, това е още една възможност за клиентите. Така че това е бъдещето.

 

 

Още новини

Последни новини

Свържете се с нас

010 010

Запазете час

за консултация

Call center Call center

Обратна връзка

Ние ще се свържем с теб

012 012

Намерете клон

Вижте нашата мрежа от офиси и банкомати

chatbot icon