новини
Новини и известия

Актуална информация за нашите продукти и услуги

Клиентите познават банка №1 по марката и услугите

Петя ДИМИТРОВА
36% от населението не ползват услугите на кредитните институции
Банка ДСК се разпознава от 77% от хората в България и е първата финансова институция у нас, за която спонтанно се сещат 38% от всички анкетирани. Общо 13 имена на банки са познати на повече от половината население в страната на възраст между 15 и 64 години.
Това показват резултатите от национално емпирично изследване, направено от високоавторитетната маркетингова агенция "Синовейт" (Synovate) през юни, които бяха обявени на форума "Брандинг и лидерство в банковия сектор". Основната му цел бе да проучат ползването и познаваемостта на кредитните институции в България. Записано под името "Финансов омнибус", в изследването е представено цялото население на страната на възраст между 15 и 64 години, разделено по региони, големина на населенето място, пол и възраст. Истинността на данните се подсилва от факта, че е правено под формата на лични интервюта в домовете на анкетираните.
След Банка ДСК в сегментите спонтанна и предизвикана познаваемост се нарежда Обединена българска банка. Челната петорка допълват Пощенска банка, Райфайзенбанк и Булбанк. Тези пет банки са запазили своите позиции от миналата година.
Банка ДСК е "номер едно" в проучването на "Синовейт" и по ползваемост на услуги от банка. Една четвърт (26%) от интервюираните са ползвали през последните 12 месеца услугите на най-голямата българска банка. Около 13% са клиенти на ОББ.
Допълнителен анализ заслужава фактът, че 36% от хората у нас не са ползвали услугите на нито една банка и този процент е непроменен от 2005 г. Средно един клиент прибягва до услугите на 1.5 банки.
Над 43% от интервюираните са на мнение, че някои кредитни институции са по-добри от другите и е важно да ползват именно тях. Този извод налага веднага и голямото значение от рекламата на марката (брандирането) на всяка една банка.
Най-важните критерии за хората, които ги карат да предпочетат една банка пред друга, са: доверие и сигурност, лесно опериране с кредитната институция, финансова стабилност, бърза реакция на служителите, много натрупан опит в банкирането, гъвкавост към нуждите на клиентите и др.
"Синовейт" е маркетингова агенция, част от Aegis Group PLC, която провежда проучвания на потребителските нагласи и подпомага вземането на конкурентни маркетингови решения. "Синовейт" има над 5500 служители в 108 града на 51 държави.

 

Още новини

Свържете се с нас

Call center Call center

Обратна връзка

Ние ще се свържем с теб

010 010

Анкета

За оценки и препоръки

012 012

Намерете ни

Вижте нашата мрежа от офиси и банкомати

chatbot icon