новини
Новини и известия

Актуална информация за нашите продукти и услуги

Внимание! Нов опит за phishing измама

Уважаеми клиенти,

С цел защита на финансовите Ви интереси и предотвратяване на неблагоприятни последствия и неправомерни действия от трети лица със средствата по Вашите сметки, Ви информираме, че от началото на м. май 2024 г., в Контактен център на Банка ДСК са получени сигнали за обаждания до наши клиенти от лица, представящи се за служители на БНБ и/или Банка ДСК. Клиентите ни съобщават, че някои от лицата, които се свързват с тях, са с изразен чуждестранен акцент.

По наши данни, разговорите следват два различни сценария. В първата ситуация лицата се представят за част от екипа на отдел „Сигурност“ на БНБ и питат за обслужващата банка на клиента. В последствие, след съобщаване на името на банката, клиентите получават второ обаждане от „мним“ представител на Банка ДСК, който ги уведомява, че трето лице (възможно е да посочи конкретно име) с пълномощно от името на клиента се е опитал да изтегли кредит от Банка ДСК/или средства от сметката му (най-често локация на офиса, който посочват е Бургас). Те изискват да бъде инсталирано приложение на мобилния телефон, което в повечето случаи би позволило на недоброжелателни лица отдалечен достъп до устройството. В друг сценарий, клиентите са информирани, че с цел сигурност, сметката/електронното банкиране на клиента ще бъдат блокирани, а за активирането им е необходимо да се продиктуват нови идентификатори или получен чрез SMS оторизационен код (най-често за забравена парола).   

Молим Ви да имате предвид, че подобни обаждания са с цел phishing измама и нерегламентиран достъп до персонални идентификатори и е необходимо да бъдете изключително внимателни при приемане на обаждания от името на БНБ или Банка ДСК. Молим Ви да не съобщавате и да не въвеждате никъде и по никакъв повод персоналните си банкови идентификатори или да предоставяте кодове, получени във връзка със забравени пароли/инсталиране на нови приложения и др.

В съответствие с препоръките ни за сигурност, Банка ДСК не изисква от клиентите си да предоставят по телефон своите лични/потребителски идентификатори (потребителско име и парола) за тяхното електронно банкиране, както и да инсталират небанкови мобилни приложения или да достъпват връзки към уебсайтове!   

Разчитаме, че всеки от Вас ще продължи да е отговорен за опазване на личните и банковите си данни.

С уважение,

Управление „Сигурност“ на „Банка ДСК“ АД

Още новини

Свържете се с нас

customer experience servicing customer servicing icon

Обратна връзка

Ние ще се свържем с теб

trainer trainer icon

Анкета

За оценки и препоръки

pin pin icon

Намерете ни

Вижте нашата мрежа от офиси и банкомати

chatbot icon