Роботът Pepper ще консултира клиенти в офиси на Банка ДСК
Първият говорещ робот вече посреща потребителите на банката в офиса й в столичния „Сердика Център“
Computerworld 3 ноември 2017 г.
Хуманоиден робот ще консултира клиентите на Банка ДСК за предлаганите банкови продукти и услуги, а освен това ще разказва приказки на малките посетители. Роботът вече направи своя дебют във високотехнологичния офис на банката в столичния „Сердика център“.
Това е популярният в Япония робот Pepper, създаден от Softbank. Когато беше пуснат на пазара в Япония в средата на 2015 г., за 1 минута бяха продадени 1000 броя от струващия $1600 робот Pepper. Проектиран от френската компания Aldebaran Robotics, част от групата SoftBank, Pepper има редица сензори и облачно базиран изкуствен интелект. Шефът на SoftBank Масайоши Сон заяви тогава, че с партньорите от Alibaba и Foxxcon очакват да продават Pepper на загуба поне 4 години, но този бизнес ще бъде основен генератор на приходи за SoftBank през следващите 20 до 30 години.
В България роботът се внедрява в офисите на Банка ДСК с помощта на Мусала Софт, която е партньор на финансовата институция в редица проекти, допълват от банката.
Хуманоидният робот ще посреща, напътства и комуникира с клиентите на банката, запознавайки ги с всички актуални банкови продукти чрез специално вградения в него екран, където ще бъде показвана цялата нужна информация за клиентите,
„С включването на Pepper в банковото консултиране правим следващата стъпка в развитието на иновативните си офиси, акцентирайки на самообслужването и предоставянето на неповторимо изживяване за своите клиенти. Днес Pepper посреща и комуникира с клиентите на английски език, но усилено изучава и български език“, обясняват от Банка ДСК.