Банка ДСК с награда „Клиент на годината 2005”
Банка ДСК получи наградата „Клиент на годината 2005” на първата годишна среща на потребителите на SPSS в България.
Дейността на Банка ДСК е модел за практическото приложение на SPSS при изграждането на модели за оценка на кредитния риск, стана ясно на годишната среща на потребителите на SPSS в България, организирана от фирма ИНФОГАРД на 17 май в София.
Най-активният потребител на статистическия софтуерен продукт SPSS е Дирекция “Системи за оценка на клиентския риск” в Банка ДСК, създадена в началото на 2005 година.
С помощта на SPSS екипът на дирекцията активно допринесе за оптимизирането на кредитния процес в Банка ДСК, като внедри изградените статистически модели за оценка на кредитния риск на клиентите по сегментите граждани, малки и средни предприятия и корпоративни фирми в кредитния портфейл.
Изграждането на моделите, тяхното валидиране и реално внедряване в кредитния процес отговарят на изискванията на стандартите за капиталова адекватност Базел II, едно значително предизвикателство пред банковата система, с което Банка ДСК се справя успешно с помощта на софтуерния продукт SPSS.
Наградата „Клиент на годината” се връчва на екипа на Банка ДСК като признание за професионалното израстване при решаването на практическите задачи през изминалата 2005 година чрез активното използване на продукта SPSS, каза Ренета Евтимова, търговски директор на ИНФОГАРД, при връчването на наградата.