новини
Новини и известия

Актуална информация за нашите продукти и услуги

Стоян Стоянов, глевен регионален мениджър на РЦ Бургас на Банка ДСК: Банките в България продължават да бъдат един от основните източници на стабилност

В условията на криза българинът държи пари на влог вместо да ги инвестира

Росен Топкаров

- Преди няколко дни излязоха резултатите на една от водещите компании за пазарни проучвания в глобален мащаб Ipsos Bank Booster, според които Банка ДСК отново е най-разпознаваемата банка в България. Тя е и най-предпочитаната марка в банковата ни система с 32% от гласовете на анкетираните. На какво се дължи всичко това ?
- В същото проучване още по-убедителна с първата ни позиция и в т.нар. спонтанна разпознаваемост. При нея анкетираните изрежда! имената на банките, за които се сещат. 77 процента от тях са посочили най-напред Банка ДСК.
Несъмнено предимство ни дават тези вече над шест десетилетия история и богати традиции, които имаме зад гърба си. Банка ДСК обаче не лежи на стари лаври, не разчита само на популярност и традиции. Тя решително се обновява, проявява и голяма гъвкавост. Особено след успешната й приватизация през октомври 2003 г. от Банка ОТП - най-голямата унгарска финансова група, Банка ДСК израсна бързо и се утвърди като модерна универсална търговска банка, предлагаща целия спектър от банкови операции и услуги. Тя о ориентирана към създаване и поддържано на високи стандарти в бизнеса. Стреми се към отличителност как-ю в предлагането на банкови продукти и услуги, така и мри обслужването на своите многобройни клиенти (близо 3 млн. души или на практика всяко едно българско семейство). Именно те, клиентите, са винаги в центъра на нашето внимание.
Банка ДСК се отличава и с високата си корпоративна социална отговорност -сфера, в която също сме пионери и водещи сред банките в България. Резултат от доброто партньорство с всички клиенти и обществени! руни е и фактът, че продължаваме да бъдем лидери по доверие сред потребителите на банкови и финансови услуги. Като прибавим и факта, че имаме най-голямата клонова мрежа (383 клона) в страната, за да поддържаме близост до огромната ни клиентска маса от близо 3 млн. души, то нашата популярност и разпознаваемост са напълно логични. Банка ДСК ЕАД разполага с 44 офиса на територията на Бургаска, Сливенска и Ямболска област и обслужва около 300 000 клиента.
- Какво е настроението в банковия сектор преди професионалния ви празник - 6 декември, Деня на банкера?
- Имам впечатления най-вече от настроението в нашата банка. Като цяло сме доволни от постигнатите и през тази година добри резултати, въпреки икономическата криза. Добрите резултати са само допълнителна мотивация да предлагаме все подобри продукти и услуги на своите клиенти.
Действително Банка ДСК е безспорен лидер при кредитите на граждани с потребителски и ипотечни) с 28, 7 процента пазарен дял към 30 септември 2012 г. Първи сме и по депозитите на граждани с 15,4 % пазарен дял. Традиционно сме първенци в България и по г.нар. оперативна ефективност, т.е. съотношението на разходите към приходите, което към края на деветте месеца на 2012 г. е 32,4%. Банка ДСК е реализирала и най-висока печалба след данъци през същия период. От Банка ОТП, едноличен собственик на Банка ДСК, отчитат специално дела на добрите постижения на нашата Банка и приносът й за финансовите резултати през първите девет месеца на 2012 г. за цялата банкова група. Така че настроението ни е заслужено като пред празник.
Мисля, че колегите от другите банки също гледат спокойно в бъдещето. Банковата система у нас е много дисциплинирана и добре регулирана, има достатъчно буфери, за да понася просрочия-та по кредитите и издържа с чест изпитанията на глобалната икономическа криза. Затова и банките в България продължават да бъдат един от основните източници на стабилност.
- Как оценявате изминалата година за българските банки ? Кои бяха основните предизвикателства през 2012-а ?
- Като ръководител на Регионален център моят поглед е съсредоточен най- вече върху състоянието и проблемите на Бургаския регион и, разбира се, динамиката на Банка ДСК. Все пак тенденциите са ясни и общи за целия банков сектор в България. Така например, продължава тенденцията на увеличаване на спестяванията в банките от граждани и фирми. Самият факт, че българинът продължава да предпочита да държи свободни средства на влог, вместо да ги инвестира, е поведение, типично за условията на икономическа криза.
Качеството на кредитните портфейли не се подобрява на този етап, но капиталовата адекватност на банките остава над изисквания от регулациите минимум и стабилността им е безспорна. Всички сме заинтересовани да дадем импулс за икономическо оживление, затова и банките в България, разби-ра се и Банка ДСК, са готови да финансират защитими проекти на клиенти от всички сегменти - МСП, корпоративни клиенти.
Предизвикателство за банките в България през 2012 г. е несъмнено и нововъведеното облагане с данък на доходите от лихви по депозитите....
- Да, за този данък върху лихвите от депозити много се говори. Какво отражение ще даде той според вас върху банковата дейност ?
- Това е политическо решение и банките ще се съобразят с него. Въвеждането на облагане на лихвени те приходи няма да създаде нова пропорция в балансите на банките по отношение на размера на дохода от депозитите. Клиентите на банките ще имат възможност да вземат информирано решение при управлението на спестяванията си.
- Как отбелязвате професионалния си празник?
- В условията на криза да се празнува шумно най-малкото не е проява на добър тон. Така че не очаквайте, образно казано, фанфари и шампанско. Разбира се, ще поздравя всеки от колегите с празника. Това е най-малкото, което те заслужават за своята всеотдайна работа. Защото най-ценният капитал на Банка ДСК са несъмнено нейните хора.
- Споменахте Никулден, който именно се отбелязва и като Ден на банкера.
Какви пожелания приема един банкер на Никулден, повече депозити, повече издадени кредитни карти или друго?
- На банкера следва да се пожелае най-напред всичко това, което се пожелава на всеки един човек - живот, здраве, добруване в семейството. От „специализираните, професионалните" пожелания може би най- общото и същевременно точно е банките в България да продължават да бъдат синоним и източник на солидност и стабилност.

Още новини

Свържете се с нас

Call center Call center

Обратна връзка

Ние ще се свържем с теб

010 010

Анкета

За оценки и препоръки

012 012

Намерете ни

Вижте нашата мрежа от офиси и банкомати

chatbot icon