От наградите на Euromoney за 2025: Банка ДСК е „Най-добра банка на клиента“ в България
Euromoney отличи Банка ДСК като „Най-добра банка на клиента“ в България за 2025 г. Наградата е част от годишните Euromoney Awards for Excellence.
От изданието посочват, че признанието е резултат от последователно прилагана стратегия на трансформация, насочена към устойчив растеж, дигитализация и преминаване към още по-клиентски ориентиран модел. Отличието се базира на обективни показатели, включително устойчив ръст на финансовите резултати и пазарния дял при индивидуалните клиенти, разширяване на портфолиото от потребителски кредити и разплащателни сметки, модернизация на дигиталните канали и други.
През 2025 г. Банка ДСК представи своята нова идентичност „Тук и Сега“, която отразява стремежа да бъде близо до клиентите – с разбиране, грижа и навременни решения. В съответствие с тази визия вече е достъпно и изцяло новото приложение за мобилно банкиране DSK Mobile. Приложението вече се използва от над 150 000 потребители и налага нов стандарт на дигитално обслужване в страната. Приложението позволява да станеш клиент на банката и да откриеш сметка, както и кандидатстване и получаване на кредит изцяло онлайн само в рамките на няколко минути. Разработено от вътрешни екипи на банката, то ще се адаптира спрямо променящите се нужди на потребителите.
Банка ДСК въведе и първия в страната изцяло AI - базиран асистент, който разбира естествения човешки език и е достъпен както за клиенти, така и за потенциални потребители.
Асистентът предоставя информация за всички продукти, услуги и такси на банката, като е създаден да отговаря както на общи, така и на по-сложни въпроси. В момента е достъпен на уебсайта на банката и в платформата за онлайн банкиране, а скоро ще бъде интегриран и в DSK Mobile, където ще предлага персонализирана информация според потребностите на всеки клиент.
През юли Банка ДСК отбелязва една година от въвеждането на плановете за ежедневно банкиране – иновативен продукт, който обединява най-използваните банкови услуги в по-изгодни комбинации. Над 500 000 клиенти вече използват плановете, оценявайки високо възможността да намаляват месечната такса при активно използване на картата – функционалност без аналог на пазара. Плановете вече са достъпни и в DSK Mobile при онбординг на нови клиенти, а популярността им продължава да расте. Банката планира да надгражда тази услуга с още по-персонализирани предложения.
„Отличието „Най-добра банка на клиента“ от Euromoney е признание, което приемаме с благодарност и огромна отговорност. Тя е резултат от нашите целенасочени усилия да изграждаме модел, в който клиентът е в центъра на всяко наше действие – от дигиталните услуги до личното обслужване в офисите ни. В свят, в който очакванията се променят мигновено, ние отговаряме с грижа, бързи, удобни и сигурни решения. С над 2 милиона активни клиенти, 273 офиса и водещ пазарен дял в потребителското банкиране, Банка ДСК не просто следва тенденциите, а се старае да ги задава. Нашата цел е да бъдем там, където клиентът има нужда от нас – „Тук и Сега“, коментира Славейко Славейков, изпълнителен директор и ръководител на направление “Банкиране на дребно“ в Банка ДСК.
Признанието от Euromoney идва само няколко месеца след като Банка ДСК бе отличена и с наградата „Банка на годината 2024“ от Асоциация „Банка на годината“ – още едно доказателство за водещата ѝ роля в банковия сектор в страната и доверието, което клиентите ѝ гласуват.
OTP Group, част от която е Банка ДСК, също беше отличена с множество награди от Euromoney за 2025 г., включително: „Най-добра банка за потребители“ в Централна и Източна Европа, Узбекистан, Албания, Хърватия; „Най-добра банка“ в Унгария, Молдова, Словения, Черна гора; „Най-добра дигитална банка“ в Албания, Сърбия; „Най-добра банка за ESG“ в Узбекистан и Сърбия, „Най-добра банка за корпоративна отговорност“ в Черна гора. OTP Bank в Унгария е отличена също за „Най-добра инвестиционна банка“ и „Най-добра банка за устойчиво финансиране“.