интеграция с виртуален ПОС

Как да интегрираш виртуален ПОС терминал в твоя онлайн магазин?

Защо да използваш виртуален ПОС терминал?

Използването на виртуален ПОС терминал има много предимства за Вашия бизнес. Основното е, че ще можете да осигурите по-добро потребителско преживяване на клиентите си и ще повишите доверието към Вашия бизнес и магазина си. Клиентите все по-често предпочитат са плащат онлайн с карта при покупка, а кешът вече не е „цар“. По информация от Българската Е-комерс Асоциация над 31% от онлайн поръчките са платени с карта и този процент расте всяка година.

biz hub articles

Осигуряване на плащане с карта би увеличило продажбите Ви с 15-20% в рамките на година-две. По този начин ще спестите време, което би било необходимо за проследяването на плащания чрез наложен платеж. Но най-голямото предимство е намаляване броя на непотърсените поръчки при използването на онлайн плащания, което спестява разходи за куриерски услуги и не на последно място - ценно време. Освен това, разходите за наложен платеж много често са по-високи от разходите за онлайн плащане с карта, съветваме Ви да сравните внимателно ценовите предложения. Вероятно възникват въпроси какъв е процесът, за да започнете да приемате онлайн плащания с карта. Нека Ви разкажем повече за това какви са изискванията и как да интегрирате виртуален ПОС терминал в онлайн магазина Ви.


Какви изисквания е нужно да се покрият?

За да заявите и използвате виртуален ПОС терминал за извършване на плащания, е нужно да спазите някои изисквания. На първо място трябва да имате регистрирано дружество за извършване на търговска дейност, която упражнявате в онлайн магазина си или да сте регистриран като упражняващ свободна професия. Също така, в случай, че за дейността Ви са нужни допълнителни разрешителни или лицензи (според законодателството), ще трябва да представите и тях при кандидатстването си. Необходимо е да се публикува на сайта по ясен и недвусмислен начин информация за цени и валута, контакти, политика за личните данни, такава за доставки и за рекламации, общи условия, условия за отказ, политика по разрешаване на спорове и всички необходими реквизити съгласно нормативните изисквания.

 

Как да интегрирате виртуален ПОС терминал в онлайн магазина си?

Самата интеграция на виртуален ПОС терминал, в повечето случаи, е лесна, а същевременно ползите за Вашия бизнес са много. Нека да разгледаме опцията за такъв на Банка ДСК. Можете да направите това и изцяло онлайн за Вашето максимално удобство. Разбира се, ако предпочитате, е вариант също да се свържете с обслужващия си мениджър или кол центъра на Банка ДСК, или да посетите удобен за Вас клон. Заявката Ви ще бъде разгледана и служител на банката ще се свърже с Вас максимално бързо с персонална оферта.

Следва самото интегриране на виртуалния ПОС терминал във Вашия онлайн магазин. Реално тук се извършва техническата свързаност на уебсайта Ви с платежната страница. Ако изберете Банка ДСК и онлайн магазинът Ви е на една от най-разпространените платформи, можете да ползвате някой от готовите plugin-и, където интеграцията става лесно с няколко клика, дори и да не сте специалист, можете да се справите, следвайки инструкциите. Ако сайтът е персонализирано решение, е необходимо да се разработи цялостната интеграция, следвайки техническите изисквания. Има специално създаден за Вас портал с подробно описана информация как да се направи това. Там техническият екип на Банка ДСК е на Ваше разположение, ако имате нужда от съдействие. Всъщност тази стъпка може да бъде и преди кандидатстването. Можете да направите интеграцията първо и след това да се свържете с банката за подписване на договор и получаване на идентификатори за продукционна среда.

Третата стъпка в процеса на интеграция на виртуален ПОС терминал от Банка ДСК е извършването на тестови поръчки, след потвърждение от Банката вече ще имате възможност да приемате сигурни плащания с карти и да следите статуса им в реално време.

 

Защо да се доверим на Банка ДСК?

Можете да сте спокойни за цялостното функциониране на Вашия виртуален ПОС терминал от Банка ДСК, защото получавате високо ниво на сигурност благодарение на Visa Secure и Mastercard Identity Check. Освен това Банка ДСК е сертифицирана по PCI DSS, което е най-високо ниво на сигурността при картовите плащанията. А всеки клиент получава опция за плащане с дигитален портфейл. В същото време сумите се получават директно по фирмената банкова сметка.

Получавате достъп и до портал за търговци, чрез който може да връщате суми на клиенти при отказ или връщане на поръчка, да задавате периодични плащания и да удържате суми при неспазване на условия. Освен всичко банката Ви предоставя възможност за плащане в различни валути и платежна страница на няколко езика, ако продавате извън България.

И това не е всичко, ако не искате да правите интеграция с виртуален ПОС, но искате да приемате плащания с карта, Банка ДСК Ви предоставя и тази възможност. Достатъчно е да имате сайт, на който да има ясна информация какви продукти или услуги продавате. Плащане чрез линк (pay by link) е услуга, чрез която можете да генерирате еднократен линк за плащане, който да изпратите на Вашите клиенти. Получете повече информация на сайта на банката и заявете през формата.


В статията е използвана информация от:
1. Home | Национален статистически институт (nsi.bg)
2. 
“ПАСПОРТ 2023 на е-комерс индустрията в България“