новини
Новини и известия

Актуална информация за нашите продукти и услуги

Виолина Маринова: Next Generation лидерите са адаптивни, мислят стратегически и създават устойчиви контакти

Сериозно предизвикателство пред новото поколение мениджъри е способността им да моделират и управляват добри човешки отношения, казва главният изпълнителен директор на Банка ДСК

Остават броени дни до финала на тазгодишното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2016. Целта на инициативата, организирана от "Капитал" и "Кариери", е да отличи младите и активни професионалисти с бизнес опит и лидерски потенциал. Защото искаме да покажем добрите бизнес примери и чрез тях да вдъхновим повече хора.

Защо инициативата е важна и за генералния ни партньор тази година - Банка ДСК, обяснява главният изпълнителен директор на институцията Виолина Маринова. Тя споделя своята лична дефиниция за бизнес лидер от следващо поколение и дава кариерни съвети към младите мениджъри и предприемачи.

- Г-жо Маринова, тази година Банка ДСК е генерален партньор на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation, кандидатстването за който приключи съвсем наскоро. Какво ви накара да подкрепите инициативата на "Капитал" и "Кариери"?

- Приоритетите на Банка ДСК - институция с над 65-годишна история, са продиктувани от осъзнатата й отговорност като водеща банкова институция със силно влияние върху националната икономика. Като фактор в икономическото развитие на страната Банка ДСК има капацитет и отговорност да подкрепя, стимулира и финансира развитието на бизнеса и предприемачеството, да подпомага изграждането на устойчиви бизнес модели.

Като социално отговорна институция, която осъзнава ключовата роля на предприемачеството, Банка ДСК с радост прие да бъде партньор на проекта Next Generation, чиято задача е да излъчи бъдещите лидери. Банката винаги е подкрепяла инициативи и събития, които носят заряда на новото, проекти, чиято цел е търсенето и открояването на добрите примери, на потенциала за бъдещето. В изключително динамично развиващата се среда задаването на добри модели и създаването на стойност е от ключова важност и в този смисъл проектът Next Generation е инициатива, която задава добри практики и е модел за социално отговорно поведение на вдъхновителите и участниците в нея.

- Според вас какъв трябва да бъде един мениджър или предприемач, за да кажете, че е "Next Generation бизнес лидер", т.е. че е положителен пример за мениджър или предприемач?

- Променената бизнес среда изисква наличието на множество познания и умения. Неслучайно в последно време говорим за multitasking - стремеж и способност да управляваш различни дейности. Освен дефинитивно ориентирани към действие и постигане на резултати, съвременните мениджъри и предприемачи трябва да са силно адаптивни, за да могат да отговарят на предизвикателствата на средата. Важно е проактивното и стратегически ориентирано мислене, способността за широк поглед към обществената и бизнес среда, способността да намираш ниши за реализация на идеите си.

Споделям максимата, че репутацията е по-важна от технологиите, т.е. личностните качества на мениджъра или предприемача, неговият авторитет като експерт и личност са водещи. Овладяването на бизнес познания и територии трябва да е съпроводено и от личностно израстване. Друг критерий за добрите мениджърски качества е създаване на устойчиви професионални контакти, на екипи и взаимно обогатяване на хората, включени в общи проекти.

- Какъв е вашият съвет към младите професионалисти в България? Какво е добре да правят или да не правят, за да напредват в своята кариера?

- Сериозно предизвикателство пред новото поколение мениджъри е способността им да моделират и управляват добри човешки отношения. Правилата и процедурите в една компания са гръбнакът и общата структура в управлението на процесите, но без фокусиране върху подобряване на сътрудничеството и екипната работа, без изричното приоритетно място на човешкия фактор, намаляват индикациите за успешна бизнес реализация.

Моят опит сочи, че lifelong learning – обучението през целия живот, овладяване на нови знания и умения, е необходимо условие за достигане на професионализъм в дадена област. Многообразието на новите технологии, промяната на съдържанието на някои професионални области, възникването на нови професии изискват съответно динамично усвояване и прилагане на нови подходи към бизнеса.

- А какви са съветите ви към хората, които търсят реализация и кариерно развитие в областта на банковото дело и финансите?

- Доброто образование определено е основа за кариерно развитие във финансовата сфера. Освен фундаментални икономически познания младите хора е необходимо да изградят у себе си и стратегическо мислене, способност да адаптират информацията за глобални и локални икономически трендове и процеси към настоящата си дейност, към взаимно зависимите аспекти на финансовата система и бизнеса. Необходими са аналитични умения, фокус върху клиентите, т.е. консолидирането на данни и контакти, степенуването на приоритетите, за да може финансистът да еволюира заедно с клиента си, давайки му най-добрите финансови решения.

- На какво държите най-много при подбора на мениджърски кадри, а и на нови служители по принцип, в Банка ДСК?

- Банка ДСК е модел за непрекъснато трансформираща се институция. В този смисъл хората, които работят в нея, се очаква да са готови за управление и споделяне на промяната. При подбора на мениджъри и служители залагаме на способността им да идентифицират "тесните места" и да намират решения, както и на това дали са готови да се посветят на постигането на ефективност на дейността си. Ориентирането към клиентските потребности и тяхното удовлетворяване са основополагащ критерий при подбора.

Уменията за работа в екип или ръководенето на екипи е ключово в назначаването на нови колеги, тъй като именно резултатите от обединените усилия са тези, които създават удовлетвореност у служителите и добавена стойност за клиентите ни. За хората на мениджърски позиции е важно да могат да предадат своя ентусиазъм на екипа си, да изгражда и поддържа положителна връзка с членовете на екипа, както и да анализира обратната връзка с клиентите и да управлява успешно взаимоотношенията с тях.

Не на последно място е лоялността и изповядване на мисията и ценностите на Банка ДСК, тъй като нейната история и сегашно динамично развитие задават дневния ред на нашата дейност.

- Какви са възможностите за развитие и обучение на млади управленски кадри в банката, на вашите Next Generation служители?

Още новини

Свържете се с нас

customer experience servicing customer servicing icon

Обратна връзка

Ние ще се свържем с теб

trainer trainer icon

Анкета

За оценки и препоръки

pin pin icon

Намерете ни

Вижте нашата мрежа от офиси и банкомати

chatbot icon