новини
Новини и известия

Актуална информация за нашите продукти и услуги

За по-нататъшно усъвършенстване на взаимодействието с клиентите Банка ДСК избра IBM облак

Банка ДСК прибягва до IBM облак за основните си банкови системи, като очаква до 25% годишно спестени разходи

Банка ДСК и IBM подписаха 10-годишен договор за ИТ обслужване с цел използване на инфраструктура и системни продукти, предоставяни от IBM за нуждите на дейността на Банката в България. За да трансформира основната си банкова платформа и да създаде нови услуги за повече от трите си милиона индивидуални и бизнес клиента, Банка ДСК избра съвременната концепция за създаване на „частен облак“. Това сътрудничество е най-новият пример за комбиниране на облачния и традиционния ИТ подход в бизнеса и за това как финансовите институции правят възможни иновациите чрез оползотворяването на предимствата на  информационните технологии в сферата на клиентското обслужване.
Създадена през 1951 г. като Държавна спестовна каса, Банка ДСК е втората по големина банка в страната, разполага с най-голямата клонова мрежа и е първият избор за почти всяко българско семейство за банка, към която да се обърнат. Проектът с IBM ще подпомогне Банката в стремежа й да обслужва еднакво добре различни поколения и клиентски сегменти – от представителите на новото хилядолетие, които изискват нови мобилни и интернет банкови услуги, през средните и големи бизнес клиенти, които очакват гъвкавост, сигурност и достъпност, до представителите на по-възрастното поколение, които се нуждаят от достъп до банкови услуги дори и в най-отдалечените места в страната.
„Очакванията ни са, че партньорството с IBM ще генерира до 25% годишно спестени разходи“, заявява Юрий Генов, изпълнителен директор и ръководител на направление „ИТ и операции“ на Банка ДСК. „Въвеждането на нови ключови услуги в IBM облака ще ни даде възможност за по-дълбока дигитализация на бизнес операциите на Банката, за извеждане на иновациите в мобилното банкиране на по-високо ниво, за подобряване на вътрешната ефективност и най-важното за по-добър достъп до нашите клиенти“.

Банката използва сървъри на IBM от тип Mainframe (System z) и софтуерни решения на фирмата вече повече от 20 години. Банката продължава да е клиент на IBM и след придобиването й от унгарската Банка ОТП през 2003 г. Новото споразумение извежда отношенията между двете компании на следващо, по-съвременно ниво, като портфолиото от възможности на IBM облака предлага високо степен на сигурност на решенията, които ще помогнат на Банката да създаде нов клиентски опит за различните потребителски сегменти, да поддържа ефективно сътрудничество и да съкрати времето за излизане на пазара, като увеличи общата ИТ ефективност.

„Възприемането от иновативния модел на IBM облака ще способства Банката да се възползва от бъдещи когнитивни технологии“, заявяват от IBM България. „Нашият подход се базира на най-високите възможни стандарти за сигурност, което ще гарантира на Банка ДСК сигурност и способност ефективно да поддържа увеличаващ се обем на работа, както и критично високи нива на натовареност“.
Като част от споразумението IBM ще предоставя цялостната инфраструктура, която поддържа основните банкови дейности на Банка ДСК. Компанията ще осигурява и напълно управлявани услуги за мейнфрейм базирани услуги за крайните потребители и хелп деск, както и софтуерна поддръжка. Сега Банка ДСК може да разчита на най-доброто от услугите в дейта центъра на IBM Tier III, базиран във Виена, Австрия. Това ще създаде по-голяма гъвкавост, по-добро представяне, икономичност и устойчивост, от които Банката се нуждае за постигане на растеж. Решението е в пълно съответствие с разпоредбите на ЕС за свободното движение на данни и обогатява  дългогодишния опит на IBM във финансовия сектор. Споразумението няма по никакъв начин да се отрази на броя на наетите от Банка ДСК или IBM България служители.
„С настоящото стратегическо партньорство нашата компания ще съдейства на Банка ДСК да ускори времето за излизане на пазара, както и да намери нови ефективни решения за подобряване на клиенското обслужване“, заяви Майкъл Пайер, генерален мениджър на IBM за югоизточна Европа. "Банката ще има възможност да развива услугите си посредством нови решеншия, които ще подкрепят инвестициите на IBM в облачните технологии, аналитичността и сигурността“.

 

Още новини

Свържете се с нас

customer experience servicing customer servicing icon

Обратна връзка

Ние ще се свържем с теб

trainer trainer icon

Анкета

За оценки и препоръки

pin pin icon

Намерете ни

Вижте нашата мрежа от офиси и банкомати

chatbot icon