Все повече дигитални услуги предлага Банка ДСК в партньорство с Evrotrust
Банка ДСК предоставя все повече и по-усъвършенствани дигитални услуги с помощта на иновативните решения за отдалечена електронна идентификация, осигурявани от Evrotrust. Благодарение на партньорството между двете компании, клиентите на Банка ДСК могат да се легитимират с услугата на Evrotrust изцяло дистанционно.
Решението за идентификация на Evrotrust е регистрирано като удостоверителна услуга от Комисията за регулиране на съобщенията, а електронните подписи на Evrotrust са напълно равностойни на собственоръчно поставени подписи на хартия. Мобилното приложение на Evrotrust може да бъде свалено безплатно от Google Play или App Store на всяко смарт устройство - телефон или таблет с операционна система iOS или Android. Регистрацията и получаването на отдалечен квалифициран електронен подпис (КЕП) отнема само няколко минути. След издаването му, през мобилното приложение могат да се подписват документи изцяло по електронен път, без да са необходими смарт-карта и четец.
Какви дигитални услуги могат да ползват клиентите на Банка ДСК?
С приложението Evrotrust клиентите на Банка ДСК могат изцяло онлайн да кандидатстват, получат и усвоят потребителски кредит без да е необходимо да посещават офиси на банката. Процесът е максимално опростен с цел да е удобен и достъпен за клиентите. Те могат да получат договор за кредит в приложението на мобилния си телефон, могат да го прегледат и подпишат, след което да го изпратят обратно на банката. Инсталирането на приложението, подписването и изпращането на документи към Банка ДСК са напълно безплатни за нейните клиентите. От началото на годината дистанционно са подписани над 18 000 документа от клиенти на банката.
Освен това, с помощта на приложението на Evrotrust и Кол центъра на финансовата институция, клиентите, които се намират временно извън страната, могат да извършват дистанционно, по електронен път операции, изискващи поставянето на подпис. Например – получаване на достъп до електронно и мобилно банкиране, заявяване на метод на подписване, регистриране на мобилен номер за 3D парола за пазаруване в интернет, откриване на банкова сметка, издаване на дебитни карти за физически лица и други. На тяхно разположение 24/7 са експертите в Контактния център на Банка ДСК, които могат да насочат клиентите към конкретните стъпки за издаване и използване на електронен подпис за идентифициране пред финансовата институция.
В контекста на предизвикателствата, свързани с COVID - 19, клиентите на Банка ДСК, които изпитват временни затруднения, имат възможност да заявят изцяло онлайн желанието си за разсрочване на кредити, а в последствие и да подпишат допълнителното споразумение по заема си, отново с квалифициран електронен подпис (КЕП) на Evrotrust. Така безопасно за здравето си и в условията на извънредна ситуация, без да посещават офис, те имат възможност дистанционно да се възползват и от тази предоставена от Банка ДСК услуга.
Благодарение на КЕП на Evrotrust потребителите на услугата Частно банкиране на Банка ДСК получават широка палитра от допълнителни услуги, които ползват изцяло дистанционно. Някои от тях са - договор и поръчки за покупка и обратно изкупуване на дялове за договорни фондове, договор и поръчки за многократна покупка на дялове за договорни фондове по инвестиционен план, различни видове декларации и други. Ако клиентите желаят да се възползват, е нужно единствено да се обърнат към личния си Частен банкер за съдействие.
Дъщерното лизингово дружество на Банка ДСК - ОТП Лизинг, също предлага възможност на своите клиенти за отдалечена електронна идентификация, в партньорство с Evrotrust. Към настоящия момент те могат да се възползват от отдалечено подписване на лизингова документация – договори за лизинг. В рамките на настоящата година дружеството планира да предостави услуга и за кандидатстване за лизинг по електронен път в партньорство с Evrotrust. Целта в перспектива е да се дигитализира целият процес – от кандидатстване до получаване на финансовия лизинг, без да е необходимо клиентът изобщо да посещава офис на дружеството.
Радка Папазова, директор „Електронно банкиране и социални медии“ в Банка ДСК сподели: „Значителното увеличение от началото на годината на броя на потребителите на електронното и мобилното банкиране на Банка ДСК илюстрира ясна тенденция, че клиентите ни все повече търсят и ползват отдалечени услуги. Всички допълнителни електронни решения, предоставяни от нашата банка посредством възможностите за отдалечена идентификация и квалифициран електронен подпис на Evrotrust, са в отговор на търсенето и потребностите на нашите клиенти. Планираме да продължим да следваме стратегия за дигитализация и в бъдеще, като надградим успешното си партньорство с Evrotrust. Целта ни е максимално да подобрим потребителското преживяване на нашите клиенти."