
Информация за картовите услуги
За картодържатели и търговци с ПОС устройства
От 00:00 ч. до 08:00 ч. на 29 юни 2025 г. (неделя – рано сутринта) всички картови услуги ще бъдат временно недостъпни. Във връзка с планираното обновяване на картовата система следните услуги ще бъдат засегнати - теглене и плащане с карта (физическа и дигитална от Банка ДСК) в страната и чужбина, използване на банкомати и ПОС терминали на Банка ДСК, плащане с дигитални портфейли с карти на Банка ДСК (Apple Pay, Google Pay и др.), онлайн покупки с карта и блокиране и управление на карти, издадени от Банка ДСК през дигиталните канали.
Очакваме всички картови услуги да бъдат напълно възстановени до 08:00 ч. на 29 юни 2025 г. (неделя).
Ако планирате плащания или пътувания в периода от 00:00 ч. до 08:00 ч. на 29 юни 2025 г. (неделя), препоръчваме предварително да изтеглите средства в брой, както и да заплатите предварително важни услуги, ако е възможно.
Свържете се веднага с Центъра за обслужване на клиенти:
- *2375 / 0700 10 375 (от България)
- +359 98 8192 640 (от чужбина)
Не. През посочения период всички картови операции както в България, така и в чужбина с издадени от Банка ДСК карти ще бъдат временно недостъпни.
Не. Плащанията с дигитален портфейл с карти на Банка ДСК също ще бъдат ограничени през периода на обновяване.
На 28.06.2025 г. ще бъде необходимо задължително да извършите ръчно операцията „Изпращане на файл“ за ПОС терминали със следните модели - Verifone VX675 и Verifone VX520, които Банка ДСК е инсталирала в търговския Ви обект.

ПОС терминал модел Verifone VX520

ПОС терминал модел Verifone VX675
Това трябва да стане не по-късно от 22:00 ч. След като операцията приключи успешно, можете да продължите да използвате ПОС терминала до 23:59 ч. на същия ден, когато устройството ще спре да приема плащания.
В интервала от 00:00 ч. до 08:00 ч. на 29.06.2025 г. ПОС устройствата на банката няма да могат да се извършват плащания. Независимо от това, терминалите не трябва да бъдат изключвани от електрозахранването.
Стъпки за изпращане на файл:
1. С червения бутон влезте в главното меню.
2. От главното меню на ПОС терминала, с помощта на стрелките под екрана, достигнете до „Журнал меню“. Изберете го с натискане на зеления бутон.
3. Изберете „Изпращане на файл“ (ако е нужно, използвайте отново стрелките под екрана) с натискане на зеления бутон. При неуспешно изпращане на файл, моля повторете стъпките.
4. След успешно изпращане на файл, ПОС терминалът ще отпечата бележка с надпис „ФАЙЛЪТ Е ИЗПРАТЕН УСПЕШНО“.
5. Не изключвайте ПОС терминала!
Стъпки за изпращане на файл:
1. С червения бутон влезте в главното меню.
2. От главното меню на ПОС терминала изберете бутона под цифрата 1 от екрана, за да преминете на следващия екран.
3. Изберете функционалния бутон F1, разположен срещу текста „Журнал меню“ от екрана.
4. Изберете функционалния бутон F1, разположен срещу текста „ИЗПРАЩАНЕ НА ФАЙЛ“ от екрана. При неуспешно изпращане на файл, моля повторете стъпките.
5. След успешно изпращане на файл, ПОС терминалът ще отпечата бележка с надпис „ФАЙЛЪТ Е ИЗПРАТЕН УСПЕШНО“.
6. Не изключвайте ПОС терминала!
Не е необходимо да извършвате никакви действия. Екранът на устройството ще изглежда по обичайния начин, но при опит за транзакция между 00:00 ч. и 08:00 ч. на 29.06.2025 г., тя ще бъде отказана. Не изключвайте ПОС терминала!
Ако ПОС терминалът не е ползван през целия ден в събота на 28.06.2025 г., достатъчно е да оставите ПОС устройството включено в електрозахранването.
Не е необходимо да извършвате никакви действия. Ако клиент се опита да плати в този период, транзакцията ще бъде отказана.
- Изпратете ръчно файл, както е описано по-горе за моделите VeriFone VX520 и VX675. В случай че ползвате друг модел ПОС терминал, моля да се свържете с Контактния център на банката (*2375 / 0700 10 375), за да получите указания.
- Ако изпращането на файла е неуспешно, проверете комуникационната свързаност на ПОС терминала. Ако установите, че липсва свързаност, моля да се свържете с Контактния център на банката (*2375 / 0700 10 375), за да получите указания.
- Рестартирайте устройството и изчакайте да се зареди начален екран, след което опитайте отново да извършите транзакцията.
- При нов неуспешен опит за транзакция, моля да се свържете с Контактния център на Банка ДСК (*2375 / 0700 10 375), за да получите указания.
Необходимо е да извършите операция „Параметризация“ на съответния модел ПОС терминал.
Инструкции за модел VX520:
1. Изключете ПОС терминала от контакта и го включете отново, за да го рестартирате.
2. С червения бутон влезте в главното меню.
3. От главното меню на ПОС терминала изберете бутона, разположен под цифрата 1 от екрана, с цел преминаване към следващия екран.
4. Изберете функционалния бутон F1, разположен срещу текста „Система“ от екрана:
5. ПОС терминалът ще изиска въвеждане на парола, която е TID номерът, намиращ се на всяка бележка, издадена от устройството. За въвеждане на буквата от TID номера, натиснете цифрата, на която е изписана буквата, и след това бутон Alfa, за да се достигне до съответната буква.
6. Изберете функционалния бутон F1, разположен срещу текста „Параметри“, от екрана:
7. ПОС терминалът ще изиска отново парола. Въведете я, както е описано по-горе.
8. Натиснете цифрата, която стои срещу GPRS връзка.
9. Появява се екран с TMS IP, който се потвърждава със зелен бутон.
10. ПОС терминалът се свързва с банката и започва теглене на параметри. Това може да отнеме между 2 и 3 минути.
Инструкции за модел Vx675:
1. Рестартирайте терминала, като задържите червения бутон, докато терминалът не се изключи. За да го включите, задръжте зеления бутон.
2. С червения бутон влезте в главното меню.
3. От главното меню на ПОС терминала, с помощта на стрелките под екрана, достигнете до „Система“. Изберете фунцкията с натискане на зеления бутон.
4. ПОС терминалът ще изиска въвеждане на парола, която е TID номерът, намиращ се на всяка бележка, издадена от устройството. За въвеждане на буквата от TID номера, натиснете цифрата, на която е изписана буквата, и след това бутон Alfa, за да се достигне до съответната буква.
5. С помощта на стрелките под екрана, достигнете до „Параметри“. Изберете функцията с натискане на зеления бутон.
6. ПОС терминалът ще изиска отново парола. Въведете я, както е описано по-горе.
7. Появява се екран с TMS IP, който се потвърждава със зелен бутон.
8. ПОС терминалът се свързва с банката и започва теглене на параметри. Това може да отнеме между 2 и 3 минути.
Видео инструкции по модели устройства:
- За модел VeriFone V200T тук.
- За модел VeriFone V240M тук.
- За модел VeriFone VX520 тук.
- За модел VeriFone VX675 тук.
Свържете се с Контактния център на телефон (*2375 / 0700 10 375). Подгответе предварително TID номер на терминала (можете да го откриете на всяка бележка, издадена от устройство). Следвайте насоките от оператора.
