Oborotni krediti s obezpechenie
Новини и уведомления

Нови опити за кибер измами и съвети за защита от тях

Уважаеми клиенти,

Бихме искали да Ви информираме за зачестили опити за кибер измами.

Злонамерени лица изпращат имейли, като се представят за служители на Банка ДСК. Тези съобщения съдържат приканвания за отваряне на зловредни прикачени файлове, потвърждение на фалшиви разписки за плащане или попълване на лична и банкова информация чрез предоставени линкове. Целта на тези действия е да подведат получателите и да получат достъп до техни лични или финансови данни. 

Как да разпознаете тези имейли?

Имейлите със зловредно съдържание съдържат една или повече от посочените по-долу характеристики:

- Имейлът на изпращача не е с домейн на Банка ДСК, т.е е различен от ….@dskbank.bg;

- Имейлът на изпращача и имейлът, посочен в подписа на изпращача, са различни или изцяло липсва подпис с контакти;

- Имейлът на получателя не е изписан, а се вижда различен имейл / имейл група;

- Прикаченият файл е със странно заглавие;

- Темата на имейла предизвиква усещане за спешност и натиск за незабавни действия;

- В текста на имейла често се срещат правописни, пунктуационни и граматични грешки. Освен това има смесване на езици (например английски) и неправилно използвани символи, като „»Plus d information“ или „>/Body“.

Фишинг измами

Какво да направите, ако получите такъв имейл?

В случай че сте получили такова съобщение, молим Ви незабавно да го изтриете, без да отваряте прикачения файл или да посещавате линковете в него.

Ако сте отворили файла, променете своевременно потребителските си идентификатори за достъп до ДСК Директ и DSK Smart от друг компютър и се свържете с Call Center на Банка ДСК на телефон 0700 10 375, кратък номер *2375 (*BDSK), на имейл call_center@dskbank.bg или чрез формите за обратна връзка на страницата на банката или ДСК Директ.

Напоследък се наблюдава тенденция към нарастване на опитите за кибер измами, които стават все по-разнообразни. Установени са нови методи, включващи:

- Имейли, приканващи за актуализация на клиентски данни чрез съмнителни линкове;

- Съобщения с фалшиви инструкции за верификация на лични данни;

- Обаждания от мними банкови служители с искане за предоставяне на чувствителна информация.

Пази се от фишинг

Важно: Обновяването на клиентски данни се извършва единствено в клоновете на Банка ДСК, след потвърждаване на Вашата самоличност от наш служител. Банката никога няма да изисква от Вас да предоставяте чувствителни данни като пароли, ПИН или CVC/CCV код на карта чрез имейл, телефон или линкове.

Можете да се запознаете с нашите препоръки за сигурност тук.

С уважение,

Екипът на Банка ДСК

Още новини

Свържете се с нас

Call center Call center

Обратна връзка

Ние ще се свържем с Вас

010 010

Анкета

За оценки и препоръки

012 012

Намерете офис

Вижте нашата мрежа от офиси и банкомати

chatbot icon