Теодор Минчев: Маркетингът като призвание
Запознайте се с Теодор Минчев – директор на дирекция „Маркетинг“ или иначе казано цветна, креативна и интересна личност. Кой е той, вижте в следващите редове.
1. Представи се.
Казвам се Теодор, колегите ми казват Тео, но в личния си живот винаги съм бил Теди. Историята покрай тази моя шизофрения е дълга, но накратко – когато започнах професионалния си път, имаше колега в екипа, който също беше Теодор и му казваха Теди и за да ни различават – аз получих името Тео. И така си остана във времето. Трябваше ми доста време да свикна, но предпочитам това, отколкото някой колега да ме нарече „г-н Минчев“. Въобще не обичам тази формалност с фамилиите между колеги, защото създават една ненужна дистанция между нас, а ние работим за една обща идея все пак.
2. Длъжност.
По настоящем съм директор дирекция „Маркетинг“ и отговарям за екипа, занимаващ се с най-цветната, най-различната и може би най-видимата част от банковата дейност – рекламата. В екипа ни има различни експерти – от бранд мениджъри, през специалисти по социалните медии и търговски маркетинг, и стигнем до маркетинг проучванията. Доста разнообразен екип, с който е удоволствие да работиш всеки ден. Моите отговорности са да координирам дейностите на над оперативно ниво, да следя дали всичко се случва в срок, да мотивирам колегите да се чувстват добре, за да могат да дадат най-доброто от себе си в работния процес и не на последно място – отговарям за доброто настроение в офиса, защото с усмивка се работи най-лесно!
3. Обичаш ли работата си?
Не, аз не обичам работата си, аз обожавам работата си. Щастлив съм, че успях да открия сфера, в която да мога да разгърна максимално интересите си. От една страна да е достатъчно всеобхватна, за да ми дава поле за изява в различни направления, от друга – достатъчно отговорна и променяща се, защото признавам си – не съм от хората, които могат да правят всеки ден едно и също нещо – това просто ще ме убие.
Именно това открих в сферата на маркетинг комуникациите – една феерия от цветове, гласове, визии, промени, много комуникация. С няколко думи – просто открих себе си.
4. Колегите те мислят за…
Може би те следва да кажат, но това, което са ми споделяли, се върти около следните три неща:
1. Прекалено добър, защото това е моят начин на комуникация – градивно и с позитивизъм да вървим напред;
2. Педантично самокритичен – нескромно звучи, но имам око за детайлите и обичам всичко да е подредено и изпипано по мои стандарти. Ако аз не съм доволен, правя нещата отново и отново, дори променям такива детайли, които знам, че други хора не биха видели;
3. Работохолик – може би заради това, че работата ме зарежда, сам се мотивирам да давам все повече и повече от себе си.
Част от колегите са като съседите – няма как да си ги избереш. Това в кръга на шегата. 😊
Както в моя екип, така и в другите отдели на Банка ДСК работят изградени професионалисти, които вярвам са доста далеч от всеобщите представи, че хората, които работят в банка, са скучни сухари. Напротив, тази рубрика „Хората на Банка ДСК“ мисля, че вече трябва да е показала именно това. Колегите ми са отзивчиви и готови да съдействат. Да, всеки един от нас е отделна вселена и има своите особености, но именно това е чарът в общуването – да успееш да намериш път към всеки един, за да можете заедно да стигнете по-далеч.
6. Защо реши да се включиш в новата комуникационна кампания за HR проектите на банката?
HR тематиката ми е изключително интересна. Назад във времето съм работил по няколко успешни проекта за налагане на работодателска марка на конкретни компании или отделни инициативи, които бяха доста нестандартни за времето си. Оттогава с удоволствие инициирам подобни проекти. Такъв беше и случаят с настоящата комуникационна кампания на Банка ДСК.
Събрахме отговорните колеги, помолихме ги да представят желанията си от бизнес гледна точка. След това последва нашата работа - заедно с PR и комуникационния екип и творческата ни агенция да пресъздадем ценностите на банката, които като колеги споделяме. Смея да твърдя, че подходихме доста различно в тази комуникация и това ни позволи да се откроим на фона на общата HR комуникация, не само в банковия сектор, а и като цяло. Именно затова излязохме и с реални лица на колеги, защото те са лицето на банката пред нашите клиенти.
7. Сподели ни любимите си три неща.
Тук, нетипично за мен, ще съм много кратък – семейството – в т.ч. любимият човек, родителите ми и моите двама племенници; волейболът – като любим спорт, който практикувам, и киселото мляко – като нещо, което ям всеки ден. Това са трите неща, които ме карат да се чувствам обичан, жив и енергичен.
8. Банка ДСК за теб е?
За мен Банка ДСК е място, на което можеш да покажеш всичко на каквото си способен. За щастие, не съм от хората, които си мълчат, когато видят, че нещо не е ОК, и винаги давам своята обратна връзка – било то на себе си, колега или контрагент, с когото работя. Банка ДСК постоянно се променя и този начин на работа – давайки си обратна връзка – ни позволява да подобряваме както представянето си като професионалисти, така и като екип. Защото услугите, които клиентите ни използват ежедневно, не са заслуга само на един конкретен колега, а на много колеги, които неуморно работят в екип, за да предоставяме едно изключително клиентско изживяване.
9. Какво би казал на всеки, който иска да кандидатства за работа в Банка ДСК?
Бих им казал да бъдат себе си, ако конкретна позиция е привлякла тяхното внимание, нека кандидатстват без предубеждения. Лично аз преди повече от 13 г., когато кандидатствах за първата си сериозна работа след университета, никога не си бях представял, че ще работя в банка. Но кандидатствах, одобриха ме, а и аз харесах хората, които ме интервюираха и вече над 13 г. професионалният ми път е в банковия сектор. Така че кандидатствайте! Това е двустранен процес, по време на който както Вие, така и работодателят ще прецени дали има химия между Вас и ценностите на компанията и обратното. Защото аз вярвам, че избираме хора, а не служители.
10. Как виждаш банката след 5 години?Бъдещето на всяка една банка, в т.ч. и Банка ДСК, е да бъде все по-близо до своите клиенти. Тази близост има поне две изражения. Първо чисто физическо – да е близо до него, да е постоянно на разположение – като това ще става изцяло през нашия мобилен телефон, без да посещаваме банковия офис. За всичко каквото имаме нужда в ежедневното си банкиране – ще го правим през телефона си. В същото време, важността на близостта, която предполага всеки бизнес, свързан с услуги, ще остане. Така времето, което сме освободили на нашите колеги в офисите ни, те ще могат да насочат към консултиране на клиентите, защото това е тяхната добавена стойност, не в извършването на едни и същи операции всеки ден, а в подпомагане управлението на финансите на всеки един наш клиент.