новини
Новини и известия

Актуална информация за нашите продукти и услуги

Хуманоидният робот на Банка ДСК вече съветва клиенти и във Варна

Роботът Pepper общува с клиентите на банката на английски, но усилено изучава и български език

Computerworls 21 февруари 2018 г.

Хуманоидният японски робот Pepper вече ще съветва клиентите на Банка ДСК и във Варна. През миналата година иновативното решение бе представено в два от най-модерните клонове на банката в София – в търговските центрове Mall Serdika и The Mall.

Произведеният в Япония Pepper в внедрен в Банка ДСК от специалисти на „Мусала Софт“, която е партньор на банката в редица проекти.

“Банка ДСК е първата институция не само в страната, но и на Балканския полуостров, която предлага на клиентите си подобна хибридна услуга, съчетаваща визуално достъпен изкуствен интелект и съдействие от страна на служителите, работещи директно с клиенти”, коментират от Банка ДСК.

От днес, 21 февруари, роботът Pepper ще дава съвети и в офиса на Банка ДСК в Икономическия университет във Варна. Той ще посреща, напътства и комуникира с клиентите, ще ги запознава с актуалните банкови продукти чрез специално вградения в него екран. От него посетителите ще могат да видят цялата информация, която им е нужна. Pepper посреща и общува с клиентите на английски език, но усилено изучава български език. Pepper е способен и да забавлява посетителите с танц и да разказва приказки за малките посетители.

С включването на Pepper в банковото консултиране Банка ДСК прави следващата стъпка в развитието на иновативни и високотехнологични офиси, предоставяйки неповторимо изживяване за своите клиенти, допълват от банката

Новият тип офиси на банката предлагат пълно дигитално обслужване, включително пълно самообслужване. „Футуристичните клонове са и място, където клиентите могат да научат повече за възможностите за онлайн банкиране със съдействието и на екип от специално обучени служители“, допълват от Банка ДСК. Роботът Pepper явно ще помага именно на тези служители (демо от общуването с Pepper в Банка ДСК):

Технологиите в робота

В Pepper е вградена операционна система NAOqi, която е дистрибуция на Linux, базирана на Gentoo, коментираха за Computerworld от Мусала Софт. - Тя е специално пригодена, за да отговаря на нуждите на Pepper и на другите роботи, предлагани от SoftBank Robotics - NAO и Romeo“, допълват от компанията.

На въпроса от редакцията за възможностите за развитие на робота от българската фирма споделиха следното: „SoftBank Robotics предоставят пакет с основни теми за разговор на английски език. За нуждите на високотехнологичните офиси на Банка ДСК ние го разширихме чрез добавяне на възможност за комуникация по конкретни теми, за конкретни услуги и продукти. Посредством вградените функции на Pepper разработихме интерактивен екран, чрез който могат да се пускат видео материали, създадени с цел да помогнат на клиентите при използването на банковите услуги и да им ги представят по нов забавен и интерактивен начин. Добавихме и секция за забавление, благодарение на която Pepper може да разказва истории, да танцува, също да позволява физическо взаимодействие, например да реагира като го „погъделичкате“ на специално предназначено място на екрана, както и да застава в поза за снимка.

Възможностите на Pepper за комуникация могат да бъдат разширявани, както и има опция за интеграция с външни платформи. Pepper ще става все по-полезен и интересен и в скоро време ще видите нови негови способности в клоновете на Банка ДСК. Той разпознава човешките емоции, което предоставя възможност за по-персонализирана комуникация с клиентите“, допълват от Мусала Софт.

Според българския разработчик, Pepper може да намери приложение и вече се използва и в много други области. „Подходящ е за внедряване в хотели например, за да посреща и поздравява посетителите и да им предоставя информация за туристически атракции, заведения за хранене и да разказва за услугите, предоставяни от хотела. Също така може да се използва при провеждане на конференции, за да упътва посетителите и да им предоставя информация за програмата и конкретните теми. В магазин би могъл да посреща клиентите, да ги приканва да влязат, да ги информира за текущи промоции и специални предложения, какви стоки се предлагат, къде са разположени и др. На летище може да показва информация за полетите и да упътва хората към конкретните терминали на които трябва да отидат. Като цяло, Pepper може да се използва във всички ситуации, при които трябва да се предостави информация или да се привлече вниманието на клиентите”, обясняват от Мусала Софт.

Още новини

Свържете се с нас

Call center Call center

Обратна връзка

Ние ще се свържем с теб

010 010

Анкета

За оценки и препоръки

012 012

Намерете ни

Вижте нашата мрежа от офиси и банкомати

chatbot icon