новини
Интервюта
Деница Райчева

За тръпката да разбереш потребителското поведение и какво влияе върху него


… разказва Деница Райчева, част от #ХоратаНаБанкаДСК

1 август 2020, www.dir.bg

Деница Райчева, експерт „Маркетинг проучвания“ в Банка ДСК, споделя за изненадите и предизвикателствата при изследване на клиентските нагласи и за малките удоволствия в живота, като чаша горещо какао и хубава книга у дома.

Деница е експерт в управление „Маркетинг и комуникации“ на Банка ДСК и отговаря за подготовката, координацията и анализа на вътрешните изследвания и външните маркетингови прочувания, на базата на които финансовата институция предлага персонализирани решения на клиентите. Освен безспорен професионалист в своята област, тя впечатлява със своя оптимизъм, отношение към детайла и изтънчено чувство за хумор.

На какво посвещаваш свободното си време?

Мога да кажа, че почти постоянно съм в движение – обичам динамиката, нещо да се случва около мен. Да съм навън с приятели, да пътувам, да практикувам различни спортове, като голямата ми страст е балетът. Разбира се, обичам да прекарвам време и у дома с хубава книга, с чаша горещо какао или просто да посвиря на пиано. Домашният уют и спокойствие ми дават другa енергия, с която се презареждам.

Как избра кариерния си път?

Завърших икономическа гимназия и oще тогава разбрах, че не искам да се занимавам с икономика. Исках да се насоча към хуманитарни науки и затова за висшето си образование записах специалност „Социология, антропология и науки за културата“ в Университета за национално и световно стопанство, а след това „Глобалистика“ в Софийски университет „Св. Климент Охридски“. Признавам, че в началото се впуснах доста авантюристично в избора на обучението си, но бях решена да придобия знания в област, която ми харесва и искам да изследвам, а не за нещо, което да бъде практично и лесно за професионална реализация. Случайно имах възможността да започна и професионално да се занимавам с това, което ми носи удовлетвореност. Харесва ми да наблюдавам и изследвам хората, тяхното мнение, поведение и как се повлияват от различни фактори. В Банка ДСК отговарям за маркетинговите изследвания, което на пръв поглед звучи скучно. Маркетинговите изследвания обаче не са само за това какво хората избират и купуват. Върху решението за покупка влияят множество културни и социални фактори, които в повечето случаи дори остават неосъзнати.

Как минава един твой работен ден?

Трудно е да се опише един работен ден. Обикновено седмичният план, който си начертавам в понеделник сутрин, никога не се осъществява. Тъкмо започна работа по някоя планирана задача и идва колега, който иска да си поговорим за демографските и етнографските особености на специфична група хора. След това прескачам към статистически изчисления на данни и превода им на разбираем език.

Какво ти носи работата в Банка ДСК?

Работата в Банка ДСК е голямо предизвикателство, не само заради необходимостта всеки ден да се отстоява позицията на водеща банка в страната, но и цялата отговорност, която има към обществото. Всеки ден ме учи на уважение към хората, разбирам какво е да работиш в екип и това да знаеш, че всеки момент можеш да разчиташ на колега.

Какво е за теб успехът?

За мен успехът е, когато вечер се прибереш вкъщи и помислиш върху това какво си свършил през деня, да си кажеш „Ето това, което направихме днес, стана супер добре!“. Да се чувстваш полезен и удовлетворен от работата си.

Още интервюта

Свържете се с екип „PR и комуникации”

chatbot icon