Как да привличаме потенциални клиенти към електронния магазин

Как да привличаме клиенти, Банка ДСК и Cloudcart

За успешна онлайн търговия, е необходим постоянен и дори нарастващ поток от потребители към сайта.

Какво представляват „топли“ и „студени“ посетители на сайта и каква е връзката им с продажбите?

„Студените“ посетители на сайта са потенциални клиенти, проявили по-скоро „пасивен“ интерес към онлайн магазина. Например, тези които влизат в сайта, разглеждат дадена категория, но не предприемат следващи стъпки.

За разлика от тях, „топлата“ аудитория е направила следващата стъпка. Под една или друга форма тези потребители искат да научат повече за продуктите като са се абонирали да получават новини, следват бранда в социалните мрежи, отворили са таблица с размери (в случай, че става дума за модни стоки), добавили са продукт в количката, стартирали са процеса по покупко-продажба, но са спрели преди да я завършат. Разбира се, целта е чрез средствата на маркетинга „топлите“ посетители да станат клиенти, а „студените“ – „топли“.

В зависимост от спецификата на предлаганите продукти, има сегменти като продажба на луксозни стоки или специализирани изделия (напр. лабораторно оборудване), в които „студените“ посетители ще преобладават. Това може да се дължи на различни фактори:

  • Цена на продукта
  • Време, което е необходимо на клиента да вземе решение за покупка
  • Доколко посетителите на сайта имат нужда от конкретните продукти

Как да привлечете потенциални клиенти към електронния магазин?

В традиционната търговия атрактивни за клиента са красиви и добре подредени магазини, вежливи и компетентни служители, стратегия за сезонни намаления, промоции и др.

Част от тези условия остават валидни и в дигиталния свят, а други се променят. Тук отново е важно да имате красив и добре подреден онлайн магазин, но това означава той да е функционален и лесен за използване, да предоставя необходимата за клиента информация и да не създава объркване.

Основното описание на продукта във физическия магазин е сбито на едно малко етикетче или стикер, а продавач-консултантът разяснява останалото, в зависимост от интереса на клиента. Във виртуалното пространство, информацията съдържаща се в продуктовото описание, трябва да отговаря именно на въпросите, които клиентът би задал към продавач-консултанта. То може да бъде по-дълго и описателно, защото, ако не е добре написано и фокусирано, ще загубите интереса на клиента.

Интернет търговията Ви дава още редица предимства - отзиви от клиенти; персонализирани отстъпки; пакетни предложения и др. Формулата на успеха се състои в постоянната грижа за магазина, потребителите и клиентите.

С решението на нашите партньори CloudCart лесно можете да спечелите потенциални клиенти, но ако искате да увеличите и продажбите, то вижте Как да увеличите онлайн продажбите в 3 стъпки

Прочети повече

Свържете се с екип „PR и комуникации”

chatbot icon