За успешна онлайн търговия, е необходим постоянен и дори нарастващ поток от потребители към сайта.
Какво представляват „топли“ и „студени“ посетители на сайта и каква е връзката им с продажбите?
„Студените“ посетители на сайта са потенциални клиенти, проявили по-скоро „пасивен“ интерес към онлайн магазина. Например, тези които влизат в сайта, разглеждат дадена категория, но не предприемат следващи стъпки.
За разлика от тях, „топлата“ аудитория е направила следващата стъпка. Под една или друга форма тези потребители искат да научат повече за продуктите като са се абонирали да получават новини, следват бранда в социалните мрежи, отворили са таблица
с размери (в случай, че става дума за модни стоки), добавили са продукт в количката, стартирали са процеса по покупко-продажба, но са спрели преди да я завършат. Разбира се, целта е чрез средствата на маркетинга „топлите“ посетители да
станат клиенти, а „студените“ – „топли“.
В зависимост от спецификата на предлаганите продукти, има сегменти като продажба на луксозни стоки или специализирани изделия (напр. лабораторно оборудване), в които „студените“ посетители ще преобладават. Това може да се дължи на различни фактори:
- Цена на продукта
- Време, което е необходимо на клиента да вземе решение за покупка
- Доколко посетителите на сайта имат нужда от конкретните продукти
Как да привлечете потенциални клиенти към електронния магазин?
В традиционната търговия атрактивни за клиента са красиви и добре подредени магазини, вежливи и компетентни служители, стратегия за сезонни намаления, промоции и др.
Част от тези условия остават валидни и в дигиталния свят, а други се променят. Тук отново е важно да имате красив и добре подреден онлайн магазин, но това означава той да е функционален и лесен за използване, да предоставя необходимата за клиента информация и да не създава объркване.
Основното описание на продукта във физическия магазин е сбито на едно малко етикетче или стикер, а продавач-консултантът разяснява останалото, в зависимост от интереса на клиента. Във виртуалното пространство, информацията съдържаща се в продуктовото
описание, трябва да отговаря именно на въпросите, които клиентът би задал към продавач-консултанта. То може да бъде по-дълго и описателно, защото, ако не е добре написано и фокусирано, ще загубите интереса на клиента.
Интернет търговията Ви дава още редица предимства - отзиви от клиенти; персонализирани отстъпки; пакетни предложения и др. Формулата на успеха се състои в постоянната грижа за магазина, потребителите и клиентите.
С решението на нашите партньори CloudCart лесно можете да спечелите потенциални клиенти, но ако искате да увеличите и продажбите, то вижте Как да увеличите онлайн продажбите в 3 стъпки