Банка ДСК и CloudCart

Как да увеличите онлайн продажбите в 3 стъпки

3 стъпки за увеличаване на продажбите онлайн от Cloudcart с Банка ДСК

Основната цел на всеки бизнес се състои в повишаването на продажбите. За да се генерира повече оборот, трябва да се осигури постоянно нарастващ поток от потребители към сайта. Това се оказва нелесна задача, предвид повишаването на конкуренцията, необходимостта от силна, открояваща се стратегия и нарастващите изисквания на клиентите и пазара. Освен да бъдат привлечени, клиентите трябва да бъдат убедени да закупят продукти и услуги чрез удобна и интуитивна за използване среда, в която лесно да завършат поръчката си самостоятелно.

Вижте нашите три стъпки, чрез които можете да генерирате повече „топли“ потребители и успешни продажби:

1. Оптимизиране на сайта

Правилната стратегия за SEO (Search Engine Optimization) помага за по-доброто позициониране на онлайн магазина в дигиталното пространство. За да обясним по-подробно, ще ползваме един пример:

Вие сте собственик на онлайн магазин за парфюми и козметика. Ани иска да си закупи парфюм онлайн. Най-вероятно е тя да търси в Интернет по ключови думи „парфюми онлайн“. За да се увеличи вероятността Ани да попадне на вашия онлайн магазин, сайтът трябва да излезе на по-предна позиция в резултатите на търсачката. Това, което кара сайтът да се позиционира в първите позиции е оптимизацията му за търсачки (SEO).

С правилната SEO оптимизация, Ани ще попадне на вашия сайт, както ще се случи и с много други потребители, които търсят такива или подобни продукти. А колкото повече посетили на сайта имате, толкова повече търсачките ще го „показват“ на по-предни позиции.  

Може да бъдат включени и т.нар. инструменти за оптимизация на конверсиите, известни още като CRO (Conversion rate optimization). Това е маркетингов подход за стимулиране на продажбите. Тези средства трябва да се използват внимателно и с креативен подход към отстраняването на всеки проблем, с оглед на това, че някои CRO техники могат да навредят на по-дългосрочните SEO цели.

Няколко неща, върху които да се фокусирате и които са съвместими с двата подхода – CRO и SEO:

  • Удобни за потребителя страници, с ясни и подходящи заглавия;
  • Добре организирано и лесно за четене съдържание, което е насочено върху по-конкретни теми, продукти и ползи;
  • Подредбата на съдържанието като се започне от най-важното,  ключови думи и тагове;
  • Добро визуалното оформление и текстовото съдържание на сайта, което да е винаги актуално;
  • Скорост на зареждане на сайта (40% от хората изоставят уебсайт, чието зареждане отнема повече от 3 секунди).

Важно е сайтът да бъде адаптиран за мобилни устройства. Важно е всеки елемент от е-магазина, включително бутоните, изображенията, графиките, видеата, текстовете и др., да е позициониран добре и да се вижда на различните (най-широко използвани) устройства.

2. Подходящо съдържание

Онлайн търговията не предполага личен контакт с клиента. Затова освен информацията, която задължително се публикува, включете и всичко, което е важно за потребителите. Поставете се на мястото на купувача и се постарайте да отговорите на най-важните въпроси, които клиентът би си задал, но не прекалявайте. Пишете простичко, използвайте ясен и разбираем език. Продуктите, които са с по-висока цена и се продават по-трудно, имат нужда от по-детайлно описание в сравнение с другите.

Как да разберете от каква информация се интересуват клиентите:

  • Разгледайте сайтовете на конкурентите и вижте как предлагат подобни продукти;
  • Проверете ключовите думи, които се използват при търсене на продукти, чрез различни инструменти като например Google Keyword Planner;
  • Посетете онлайн форумите, за да проверите какви проблеми и нужди имат потенциалните клиенти. А ако имате физически магазин – запитайте служителите си;
  • Направете анкета с клиентите си за техните притеснения и въпроси относно продуктите. Но не прекалявайте с въпросите;
  • Проверете в специализирани групи в социалните мрежи. В тях потребителите обсъждат какво е отношението им към дадени брандове, какви проблеми имат определени продукти на пазара, какво е било преживяването им след покупка и цялостните им впечатления. Именно това са местата, на които можете да извадите важни елементи, чрез които да ги спечелите.

Когато съберете нужната информация, планирайте структурата и функционалностите в сайта си и накрая напишете текстовото съдържание. Според темите, за които пишете, заложете подходящи кратки заглавия и подзаглавия. А за да говорите на един език с клиентите си, не забравяйте, че начинът, по който комуникирате продуктите и бизнеса си, трябва да съдържа именно ключовите думи, които потенциалните клиенти търсят.

Ако предлагате висококачествено, оригинално и полезно съдържание, сайтът ще се класира по-напред в резултатите от търсенето и повече потребители ще успеят да ви открият. Интересната и добре организирана информация е ключово условие да спечелите доверието на хората. Хубаво е да дадете доказателство за надеждността на продуктите и услугите като за целта можете да добавите положителни мнения от доволни клиенти. Покажете, че стоките са оригинални и извършвате законна търговия, като покажете лицензи, разрешителни и др. Ако продавате на компании (В2В), за да заслужите необходимото доверие, покажете разпознаваемите марки, с които вече работите. Помолете за тяхното искрено мнение по отношение на работата си с вас и го споделете на сайта си.

Отделете време и опишете процедурите на отказ и връщане, начините на поръчка, доставка и плащане на ясен и разбираем език. Уверете се, че тази информация е достъпна и клиентите са запознати с условията и ги приемат. Бъдете конкретни, поемете ангажимент за съответни срокове, посочете данни за юридическото лице, чрез което упражнявате дейността си и дайте възможност за контакт по имейл и телефон. Това повишава доверието на потребителите и вероятността да получите поръчка от тях.

3. Маркетинг стратегията

Достигането и привличането на повече потребители към сайта е най-ценното нещо за вашия бизнес. CloudCart, подобно на други платформи за създаване на сайтове за електронна търговия, предоставя вградени маркетинг инструменти, с които да развиете бизнеса си и да генерирате повече продажби:

  • Специални предложения на база поведението на потребителя
    Имайте предвид, че не можете да заинтригувате всички потребители с еднакви маркетингови техники и оферти по шаблон. Използвайте събраните данни от бюлетини, събития, коментари в социалните мрежи и цялостното потребителско поведение. Анализирайте ги и направете персонализирани оферти. Няма нищо по-привлекателно за клиента от това да получи точната офертата в подходящия момент. Но и няма нищо по-досадно от предложение, от което клиентът не се нуждае, с текст „специално за теб“.
  • Имейл маркетинг
    Направете интеграция с инструмент за автоматизирани имейл кампании като например MailChimp и използвате силата на имейл маркетинга за изпращане на конкретни съобщения до клиентите, въз основа на действията, които са предприели на сайта. Например, клиент много често добавя продукти в количката, но поради множество външни или вътрешни фактори напуска страницата, без да завърши покупката. В този случай можете да му изпратите напомнящ имейл, за да завърши покупката. Ако след отваряне на мейла за забравена количка, той все пак не завърши покупката, е добра идея да му изпратите кратка анкета, с която да съберете обратна връзка, какво точно го е накарало да прекрати поръчката си.
  • Фокусирайте се върху предпочитаните методи за разплащане
    Може да обогатите маркетинг стратегията си, като предложите по-голям избор и по-удобни методи за плащане и доставка от конкурентите си. Плащането с карта вече е един от почти задължителните методи за разплащане и клиентите дори сами го изискват. А предимството за търговеца е, че получава сумата директно по сметката си.

Бъдещето е в Интернет и инвестирането в успешен и работещ електронен бизнес е от голямо значение. Съсредоточете се върху таргет аудиторията си, тествайте нови идеи и открийте кои подходи работят за създаване на постоянен и нарастващ поток посетители. Възползвайте се от безбройните възможности на електронната търговия и ги приложете правилно за успешното развитие на онлайн магазина си. Ние заедно с CloudCart сме насреща, за да съдействаме на всяка една стъпка. Запазете час за консултация за услугата!

Вижте също и Четири „горещи“ пазарни ниши в онлайн търговията

Прочети повече

Свържете се с екип „PR и комуникации”

chatbot icon