Как да стартирате онлайн магазин в 4 лесни стъпки

Успехът често се свързва с иновативен продукт, който завладява сърцата на потребителите и предлага уникално конкурентно предимство. Но достатъчен ли е този продукт, ако не разполагате с подходящия канал, по който да достигнете до точните клиенти по най-лесния и удобен за тях начин?

На фона на безбройните възможности, които предлага интернет пространството, безспорно най-ефективният способ да управлявате търговската си дейност онлайн е да разработите собствен онлайн магазин, структуриран спрямо изискванията и особеностите на вашия бизнес и вашите клиенти. За да бъдете успешни в това начинание, е нужно да следвате само четири лесни стъпки.

Стъпка 1: Избор и регистрация на домейн

Първият и особено важен етап при стартирането на онлайн бизнес е изборът и регистрацията на домейн. Той следва да съдържа, ако не пълното име на бранда ви (търговската марка), то поне съкращение или дума, която да се асоциира с вашата компания. Домейн името трябва да бъде уникално, в противен случай не може да бъде създадено. И не на последно място – важно е домейнът да е на латиница, защото така ще можете да достигнете до пазари извън България.

Самата регистрация на домейна може да се осъществи най-лесно, чрез закупуването му от нашите партньори от CloudCart. По този начин настройките на домейна ще са вече направени.


Стъпка 2: Избор на платформа за онлайн магазина

С оглед на динамиката в съвременния бизнес и стремежа нещата да се реализират бързо, за изграждането на онлайн магазин все по-често се залага на готови платформи за е-търговия. Това са т.нар. SaaS платформи – от англ. ез. Software as a Service. Такъв тип е и платформата CloudCart. Тя осигурява интуитивен начин за създаване на персонализирано и напълно адаптирано към нуждите на съответния бизнес онлайн търговско пространство чрез широка гама от шаблони, вградени маркетингови инструменти и възможност за управление на различни настройки.


Стъпка 3: Съдържание на онлайн магазина

Съдържанието на вашия онлайн магазин включва продуктите и услугите, които предлагате, описани достатъчно подробно и точно с техните характеристики. Качествените снимки допринасят съществено като визуална подкрепа не само към продуктовия каталог, а и към посланията, които отправяте към клиентите си през магазина. Затова ви препоръчваме внимателно да планирате информацията, която публикувате, да се стремите тя да бъде уникална и адекватна спрямо пазарната ниша и интересите на потребителите ви.

Не забравяйте да обособите отделни страници с общи условия, информация за магазина и фирмата ви, информация за доставка, често задавани въпроси и други.


Стъпка 4: Уеб дизайн

Уеб дизайнът е един от основополагащите елементи при изграждането на онлайн магазини. Той трябва да бъде интуитивен за потребителя, както от гледна точка на навигацията и работата с различните функционалности в него, така и от гледна точка на устройството, от което потребителите осъществяват достъп до него - мобилен телефон, таблет, лаптоп, смарт телевизор.

Нашият партньор CloudCart разполага с богат избор от шаблони за дизайн, които могат да бъдат модифицирани по начин, подходящ за вашия бизнес. Те предлагат и адаптивен дизайн за всякакъв тип устройства.

Изграждането на ваш собствен онлайн магазин е крачката, с която заявявате присъствието на вашия бизнес в интернет пространството. А как да превърнете магазина в ефективен и печеливш канал можете да прочетете в статията Шест съвета от Банка ДСК и CloudCart за успешна онлайн търговия

Прочети повече

Свържете се с екип „PR и комуникации”

chatbot icon