Ако имате желание и интерес да развивате онлайн магазин, то планирайте добре стратегията си как да спечелите клиенти и да се откроите на пазара. Въпреки че няма универсална рецепта за успех, ето няколко съвета от нас, с които да изградите своята стратегия и модел на продажби:
1. Създайте бранд
За да се отличите на пазара трябва да помислите как да бъдете уникални, за да бъдете забелязани и запомнени. За тази цел:
- изберете име, което лесно се помни;
- измислете лого или изберете цветове, които да ползвате като основни в магазина;
- определете внимателно таргет клиентите си. Не е добра практика да се насочвате към прекалено широк сегмент, защото така ще се размие фокусът на рекламата и посланията, които да отправяте към клиентите си;
- ако продавате стоки или услуги, които лично произвеждате или предоставяте, покажете персонализираното си отношение към това.
По този начин ще привличате бързо вниманието на потребителите, те ще ви запомнят и ще се върнат отново, дори и при първото влизане в сайта да не са направили покупка.
2. Добавете търсачка
Няма нищо по-приятно от това да намерите продукта, който желаете с два клика. Една от опциите да предоставите възможността за търсене на продукти вътре в самия сайт е чрез осигуряване на търсачка. Помислете какви допълнителни филтри можете да добавите – цвят, цена, етикети и др.
3. Създайте профили на бранда в социалните мрежи
Социалните мрежи са дигиталното пространство, в което можете да изградите бранда си и да достигнете до много широка аудитория. По този начин имате възможност да правите допълнителна реклама, да публикувате често новини или информация, свързана с предмета на дейност или фирмата.
Клиентите имат възможност да пишат отзиви за продуктите, което да повишава доверието в бранда и услугата, която предоставяте. Все пак внимавайте с този канал за реклама, защото ако не разполагате с достатъчно време и ресурс за редовна поддръжка, може да се превърне в антиреклама.
Последни публикации от преди година, не правят добро впечатление на потребителите. Същото важи и за прекалено многото публикации и тези, които не са свързани с бранда или стоките.
4. Помислете за мобилната версия на сайта
Това е един от най-честите съвети към онлайн търговците, тъй като с всяка изминала година все повече потребители предпочитат използването на смартфон за ежедневни действия, сред които е и пазаруването.
Помислете за всеки един елемент и задължително проверявайте как изглежда на мобилно устройство. Това важи не само за продуктовата страница и количката, но и за коментари от потребителите, снимки, таблици с размери, 3-D визуализация. Другото важно е времето за зареждане на страницата на устройството.
5. Дайте възможност на клиентите да комуникират в реално време
Можете да го направите, като използвате различни инструменти за интеграция със социалните мрежи - Messenger или Chat Bot. Важно е да предоставите възможност на клиентите за директна връзка при възникнали въпроси.
Подберете внимателно тези инструменти, заложете предварителни ясни и точни отговори на най-често задаваните въпроси, дайте точни указания за времето, в което клиентът може да очаква отговор и го спазвайте. Това ще помогне да планирате и оптимизирате времето си.
6. Възможност за плащане с карта
Предоставяйки възможност за плащане с карта в магазина, постигате две важни предимства пред конкурентите ви:
- повишавате доверието на клиентите към услугата, която предоставяте;
- значително намалявате процента на непотърсените и върнати поръчки;
- получавате бързо сумите директно по сметката си, още преди да е доставена поръчката.
Планирайте внимателно всяка стъпка и елемент от бизнеса си внимателно и с мисъл за клиента. А ние от Банка ДСК и CloudCart сме готови да ви помогнем по пътя на успеха и развитието на онлайн магазина ви.
Започнете с първата стъпка за създаването на своя онлайн магазин – свържете се с нас Стартирайте онлайн бизнес (dskbank.bg).